سلامت نیوز: نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند بهره هوش بالاتری نسبت به نوزادان محروم از شیر مادر دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ترویج تغذیه با شیر مادر اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده کودکانی که در شش ماه نخست زندگی با شیر انحصاری مادر و تا دو سال با شیر مادر تغذیه می شوند هشت واحد هوش (ای کیو) بیشتری نسبت به کودکانی که از تغذیه با شیر مادر محرومند دارا هستند .

دکتر رضا سعیدی با اشاره به اینکه شیر مادر تا شش ماهگی یک غذای کامل است و در این مدت هیچ چیز دیگری نیاز نیست به کودک داده شود گفت : شیر مادر در گرمترین مکانها و زمانها هم جنبه نوشیدنی برای نوزاد دارد و هم قادر است تمامی نیازهای غذایی از جمله کالری ، قند و املاح کافی را به بدن وی برساند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مادر موجب پیشگیری از بیماریهای زودرس از جمله عفونتهای گوش میانی ، عفونت های تنفسی، اسهال و استفراغ موثر است، خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد تغذیه با شیر مادر تا سن دو سالگی می تواند میزان مرگ و میر کودکان را تا یک میلیون در سال در جهان کاهش دهد.

دکتر سعیدی اظهار داشت: تغذیه با شیر مادر همچنین نقش موثری در پیشگیری از بیماریهای دیر رس از جمله دیابت، سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی و لنفوم ها دارد.

وی گفت: بازگشت سریعتر به شرایط پیش از بارداری، کاهش اضافه وزن بدن در دوران شیردهی و مبتلا نشدن به مشکلات کم خونی از مزایای شیردهی برای مادران به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha