سلامت نیوز: تأمینی‌لیچایی اجرای طرح‌های کوتاه مدت مانند تعطیلی سازمان‌ها در کاهش آلودگی هوای شهر تهران را بی‌تأثیر خواند و گفت: اجرای این طرح‌های غیرکارشناسی وجهه مدیریت شهری کشور را در عرصه بین‌المللی تخریب می‌کند.

 سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر بروز بحران آلودگی هوا در شهر تهران، افزود: آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین معضل‌های کلانشهر تهران به شمار می‌آید، این در حالی است که این موضوع از سوی مسئولان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که متأسفانه هم‌اکنون آلودگی هوا و تأثیر آن بر سلامت مردم تهران از دغدغه‌های مسئولان مربوطه کشور نیست، گفت: ما در چند مدت اخیر این مشکل را در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی مانند بهداشت و درمان و اصل نودم قانون اساسی مطرح کرده‌ و کارگروهی برای بررسی راه‌حل‌های آلودگی هوای تهران تشکیل شد، اما به‌علت نبود متولی واحد هیچ اقدام مناسبی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: بر اساس قانون شرح وظایف همه سازمان‌های مرتبط با آلودگی هوا تهران تعیین شده‌ است، این در حالی است که سازمان‌هایی مانند محیط‌زیست، شهرداری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت به تعهدات خود پایبند نیستند.

تأمینی‌لیچایی با بیان این که بحران آلودگی، سلامت شهر مردم تهران را به خطر انداخته است، گفت: متأسفانه آلودگی تهران موجب افزایش مرگ‌ومیر بیماران قلبی و افراد سالم شده است.

عضو فراکسیون سلامت مجلس، اجرای طرح‌های کوتاه مدت مانند تعطیلی سازمان‌ها در کاهش آلودگی شهر تهران را بی‌تأثیر خواند و افزود: اجرای این طرح‌های غیرکارشناسی وجهه مدیریت شهری کشور را در عرصه بین‌المللی تخریب می‌کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر این که برنامه‌ریزی تنها راه‌حل آلودگی شهر تهران است، تصریح کرد: خیلی از کشورهای بزرگ و آلوده در دنیا توانستند با برنامه‌ریزی دقیق آلودگی پیرامون شهر خود را کاهش و حل کنند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha