سلامت نیوز: یارانه حمایتی دولت به داروی هرسپتین که برای درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان تجویز می شود، ابلاغ شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، هرسپتین (تراستوزوماب) یکی از داروهای نسل جدید و پرهزینه­ ای است که در درمان گروه خاصی از بیماران مبتلا به سرطان پستان مورد استفاده قرار می­گیرد.

بنابراین گزارش، از ابتدای ورود این دارو به فهرست دارو­های کشور، علیرغم حمایت های دولت و وزارت بهداشت، بیماران مشکلات زیادی در تامین هزینه­های مربوط به آن داشتند به همین جهت، وزارت بهداشت با همکاری شبکه ملی تحقیقات سرطان کشور و مشارکت انجمنهای علمی، راهکار­های مربوط به حمایت مالی مربوط به این دارو را با روش­های علمی مورد بررسی و بازنگری قرار دادند.

این گزارش می افزاید، پس از چند ماه ارزیابی جوانب مختلف مسأله و با نظر مجرب­ترین اساتید و متخصصان کشور، رژیم درمانی 9 هفته­ ای این دارو برای پرداخت یارانه حمایتی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و از این پس، تامین 80 درصد هزینه این رژیم درمانی برعهده وزارت بهداشت خواهد بود که دستورالعمل آن رسما به مراکز و قطبهای درمانی کشور ابلاغ شده است.

بر همین اساس، وزارت بهداشت از طریق ثبت اطلاعات بیماران در سامانه الکترونیک ویژه­­، بر توزیع، تجویز، تزریق دارو و پیگیری بیماران در مراحل درمان نظارت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha