دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 39426
سلامت نیوز : زمستان اگر آن طورکه توقع می‌رود سرد باشد، فصلی است که آدم مجبور است لباس روی لباس بپوشد. ولی هیچ لباسی نمی تواند انگشتان دست شما را از سرما نجات دهد بجز یک دستکش زمستانی خوب.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، اگر قصد خرید یک دستکش زمستانی دارید حتما این مطلب را بخوانید.
- برای اینکه دست‌‌هایتان هر چه بیشتر گرم بماند، دستکشی را انتخاب کنید که از پارچه پشمی یا بافت پشمی تهیه شده باشد. دستکش‌ آستردار هم گزینه مناسبی است.

- دستکش‌های کشمیر، هم بسیار زیبا هستند و هم در حفظ و نگهداری گرما خوب عمل می‌کنند و به علاوه، این جنس دستکش، دوام فوق‌العاده‌ای هم دارد.

- بعضی از دستکش‌ها دارای دو لایه مجزا هستند، به نحوی که لایه خارجی آنها در برابر آب و رطوبت مقاوم است.

- هنگام خرید دقت کنید که دستکش حتما تا بالای مچ را بپوشاند، ‌یعنی جایی را که خط بند‌ساعت قرار می‌گیرد و نبض‌ حس می‌شود. گرم نگه‌داشتن این ناحیه در حفظ دمای دست‌ها اهمیت دارد. بهتر است دستکش در این قسمت حالت کش‌سانی محکمی داشته باشد تا از ورود هوای سرد به داخل دستکش جلوگیری ‌شود.

- به رنگ دستکشی که می‌خواهید بخرید خوب فکر کنید. هماهنگی رنگ و طرح دستکش با کلاه و بارانی یا پالتو، ظاهری آراسته به شما می‌دهد.

- به درزهای دستکش و شیوه دوخت آنها دقت کنید. معمولا دستکش‌های باکیفیت، دوخت محکم و درعین حال پنهان از چشم دارند.

- برای امتحان کردن دستکش، دست‌های خود را چند بار باز و بسته کنید. اگر احساس می‌کنید که دستکش کمی تنگ است، یک سایز بزرگ‌تر را بردارید چرا که پس از مدتی، درزهای دستکش ممکن است باز شود. جدای از این مسئله، فشار ناشی از تنگ بودن دستکش می‌تواند روی دستتان صدمات پوستی ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha