دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
سلامت نیوز :در برخی شهرستان ها به‌خصوص "ایوان" وضعیت خودکشی از مرز بحران نیز عبور کرده که در قیاس استانی، وضعیت خوبی در پی نخواهد داشت.
 مدیرکل بهزیستی استان ایلام هشدار داد: خودکشی در استان ایلام به یک بحران اجتماعی تبدیل شده که بسیار نگران ‌کننده است.
به گزارش ایسنا، صادق رستمی اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار دقیقی از میزان ثبت خودکشی نداریم، اما بنا بر تحقیقات صورت گرفته، در برخی ماهها، مرگ 4 نفر در سطح استان در طول هفته به دلیل خودکشی رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه خودکشی‌های انجام‌ شده بیشتر توسط زنان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: آمارهای ذکر شده از این وضعیت توسط معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی و مراکز بهداشت و درمان استان ثبت شده است.
رستمی با اشاره به اینکه سن خودکشی در استان ایلام به کمتر از 30 سال کاهش یافته است، افزود: در برخی شهرستانها به‌خصوص "ایوان" وضعیت خودکشی از مرز بحران نیز عبور کرده که در قیاس استانی، وضعیت خوبی در پی نخواهد داشت.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام، یکی از دلایل بالابودن میزان خودکشی در بین زنان را، طلاق و مشکلات جانبی آن دانست و تصریح کرد: در راستای مهار این مشکل در سطح استان، بهزیستی قصد دارد با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و مرکز تحقیقات و پیشگیری از طلاق دادگستری استان، زنان بیوه پس از طلاق را تحت پوشش قرار بدهد.
وی، نقش رسانه‌ها را در مقابله با این پدیده شوم بسیار بااهمیت خواند و گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته توسط مدیران و نهادهای فرهنگی استان، امیدواریم بتوانیم این بحران اجتماعی را به طور چشمگیری کاهش دهیم که شاهد این صحنه‌های دلخراش در استان نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha