سلامت نیوز: براساس اعلام مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد رژیم غذایی پرچرب مملو از گوشت قرمز احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بر اساس مطالعات انجام شده بر روی عادات غذایی مشخص شد که با افزایش مصرف چربی های حیوانی، احتمال ابتلا به سرطان نیز افزایش می‌یابد.
 
بر پایه این گزارش، علت شناخته شده‌ای برای این سرطان بیان نشده است، اما تحقیقات بیانگر این مطلب است که افراد سیگاری دو برابر افراد غیر سیگاری به سرطان لوزالمعده مبتلا می‌‌شوند. رژیم غذایی نیز ممکن است در ایجاد سرطان لوزالمعده دخالت داشته باشد، به طوری که این سرطان در افرادی که غذاهای پُرچرب، به خصوص چربی‌های حیوانی مصرف می‌‌کنند، بیشتر مشاهده می‌شود.
 
بر اساس این مطالعه، احتمال ابتلای مردان به این بیماری بیشتر از زنان است و این رقم برای آنها ۵۳درصد و زنان ۲۳ درصد است.

همچنین درد مبهم در قسمت فوقانی شکم که گاه به پشت انتشار می‌یابد یا درد پشت که اغلب دایمی است و هنگام خوردن و دراز کشیدن بدتر می‌‌شود و با نشستن و خم شدن به جلو بهتر می‌‌شود. همچنین کاهش وزن شدید و سریع که با رژیم غذایی در ارتباط نباشد از جمله علائم این بیماری به شمار می‌رود.
 
پزشکان می‌گویند: ترک دخانیات، افزایش مصرف میوه و سبزیجات و محدود کردن مصرف گوشت قرمز و غذاهای چرب بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرطان لوزالمعده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha