دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
سلامت نیوز : خداوند انسان را برای زندگی در اجتماع و در آغوش طبیعت آفریده است. طبیعت اجتماعی انسان وجود ضوابطی را برای تنظیم رفتار با دیگران ضروری می‌سازد.
ارتباط مناسب با دیگران از عمده‌ترین بخش‌های مهارتهای اجتماعی است. در خانه زن و شوهر باید با یكدیگر و با فرزندان به درستی رفتار كنند تا از برخورد و اصطكاك جلوگیری شود. همسایه‌ها، همكاران، مردم محله و شهر و كشور و روابط بین‌المللی نیاز به وجود ضوابطی دارد كه مورد پذیرش طرفین باشد و رضایت و آسایش آنها را فراهم كند، در غیر این صورت تنش و ناآرامی و نزاع زندگی را به همگان تلخ می‌كند.

به نوشته روزنامه ایران بنابراین برای رسیدن به آرامش وجود قوانین و قواعدی كه حاكم بر روابط افراد باشد ضروری است. قوانین مدنی و كیفری و بالاتر از آنها آموزه‌های دینی تنظیم‌كننده این روابط و عمل به آنها موجب آرامش است.

اما نكته دیگری كه برای ایجاد آرامش در زندگی انسان ضرورت دارد و مربوط به محیط بیرونی است، رابطه با محیط طبیعی آفریده خداوند است.

آنان كه در دامان طبیعت زندگی می‌كنند، با طلوع خورشید برمی‌خیزند و كار را آغاز می‌كنند و هوای پاك را تنفس می‌كنند و آب گوارای چشمه‌های طبیعی را می‌آشامند، با آسودگی به كار و عبادت و استراحت می‌پردازند و با تاریك شدن هوا می‌خوابند طبعاً از آرامش بیشتری برخوردارند تا كسانی‌كه در جنگل‌های آهن و آسفالت و هوای پر دود و دم شهرهای كلان با شتاب و نگرانی از این سو به آن سو می‌شتابند، دیر می‌خوابند و به جای استراحت با فیلم و سی‌دی خود را به زحمت بیدار نگه می‌دارند و تا پاسی از شب گذشته مشغول وبگردی و كنجكاوی در اینترنت هستند تا صبح با خستگی و به زور برخیزند و روز پراضطراب و بدون آرامشی را آغاز كنند.

اگر نمی‌توان به روستاها و شهرهای كوچك و به آغوش طبیعت رفت، دست‌كم طبیعت را به زندگی شهری بیاوریم، خانه و محیط كار را با گیاهان تزئین كنیم، به جای رفتن فواصل كوتاه با اتومبیل، پیاده برویم و شهر را پاك نگه داریم.

با مهربانی و حمایت از جانداران، گنجشك‌ها، كبوترها، گربه‌ها و حتی كلاغ‌های شهر، فضای طبیعی‌تری را بر شهر حاكم كنیم به جای فیلم دیدن، زندگی واقعی و بودن با دوستان و خویشان را تجربه كنیم تا ان‌شاءاللـه آرامش زندگی انسانی و طبیعی بر همه افراد جامعه حكمفرما شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha