دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 39441

سرما، باد و رطوبت كم در روزهای سرد زمستانی موجب تشدید بیماری‌های پوستی می‌شود. سرمای زمستان رطوبت پوست را از بین برده و موجب مرگ سلول‌های پوست شده كه در نتیجه آن آب موجود در پوست كم شده و پوست خشك‌تر می‌شود.

سلامت نیوز :سرما، باد و رطوبت كم در روزهای سرد زمستانی موجب تشدید بیماری‌های پوستی می‌شود. سرمای زمستان رطوبت پوست را از بین برده و موجب مرگ سلول‌های پوست شده كه در نتیجه آن آب موجود در پوست كم شده و پوست خشك‌تر می‌شود. اگرچه قرار گرفتن در برابر هوای گرم درون آپارتمان و محیط‌های سربسته به پوست كمك می‌كند ولی در این زمان پوست بخش اعظمی از روغن طبیعی خود را از دست می‌دهد. افرادی كه دچار بیماری‌های اگزما، پسوریازیس، روزاسه و شوره سر هستند در زمستان با مشكلات بیشتری روبه‌رو خواهند بود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران بنابراین استراتژی حفاظت از پوست در زمستان برای آنان ضروری‌تر خواهد بود.
افراد مبتلا به اگزما باید پوشش و لباس‌های خود را نیز مورد توجه قرار دهند. آنان نباید لباس‌های پشمی و یا لباس‌هایی كه از پارچه‌های سنگین مصنوعی تولید شده است را به صورت مستقیم روی پوست خود به‌كار ببرند زیرا این لباس‌ها اصطكاك بیشتری را روی پوست موجب می‌شوند.
پوشاندن پوست با یك لایه پنبه باعث حفاظت پوست در برابر باد، سرما و اصطكاك لباس‌های زمستانی می‌شود.
در عارضه پسوریازیس سلول‌های پوستی به علت تولید بیشتر به صورت تكه‌های فلس‌دار و یا پلاك دچار مشكل شده‌اند. در این زمان كوچك‌ترین ترك در پوست فرد را با مشكلات بیشتری مواجه می‌كند و پوست برای حفظ رطوبت دچار اشكال است. به افراد مبتلا به این بیماری برای حفظ رطوبت پوست استفاده از یك مرطوب‌كننده توصیه می‌شود.
متخصصان به افراد مسن توصیه می‌كنند در زمستان بیشتر از یك بار در هفته حمام نكنند و از صابون برای شست‌وشوی مناطقی كه در معرض عرق است، استفاده كنند.
افراد مبتلا به پسوریازیس باید كمتر در معرض عفونت استرپی گلو قرار گیرند، زیرا این عفونت بیماری پسوریازیس را تشدید می‌كند.
یكی دیگر از بیماری‌هایی كه در فصل سرما تشدید می‌شود شوره شدید یا درماتیت شوره‌دار است.
متخصصان استفاده از مرطوب‌كننده ناخن را در این فصل توصیه می‌كنند. آنها همچنین تأكید می‌كنند كه در طول فصل زمستان افراد تعطیلات خود را در مناطقی كه آب و هوای گرم‌تری دارند، بگذرانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha