سلامت نیوز :اضافه وزن در بین کودکان و نوجوانان هشداری است برای آیندهٔ جامعه‌ای که اعضای آن با بیماری‌های مختلف ناشی از چاقی در چالش خواهند بود.

دکتر درستی، عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه تهران در گفت​وگو با سینانیوز افزود:« گروه مخاطبی که با آن در ارتباط هستیم نوزادان تا سالمندان را در بر می‌گیرد. زندگی امروزه و نوع فعالیت و مشاغل طوری شکل گرفته که با گذشته قابل مقایسه نیست. بنابراین رژیم غذایی جدیدی را می‌طلبد که با اصلاح الگوی مصرف باید به آن دست یافت.»
وی افزود: «در گذشته کشور ما در فرهنگ جزء معدود کشورهایی بود که مواد غذایی را به صورت اصولی و صحیح استفاده می‌کرد و در مواردی به یک الگو تبدیل شده بود اما امروز متاسفانه الگوی غلط را از غرب گرفته‌ایم و‌‌ همان مسیری را حرکت می‌کنیم که تجربه ثابت کرده است و آن چیزی جز بیماری و اثر سوء حاصل دیگری نداشته است.»
وی با تاکید بر اینکه شیوع اضافه وزن به عنوان یک معضل اساسی درکشور در آمده است گفت: «وقتی آمار چاقی در بین دانش آموزان و نسل جوان بالاست نسلی را باید پیش بینی کنیم که دیگر از سلامت کافی بر خوردار نبوده و با مشکلات فراوان جسمی روبه رو خواهند بود.»
دکتر درستی گفت: «باید برای پیشگیری از این روند از تجربه‌های ثابت شده سایر کشور‌ها استفاده کرد. به طور مثال کشور فرانسه در یک حرکت منحصر به فرد تمام شیرینی فروشی‌های تا شعاع یکصد متری مدارس را تعطیل کرد و آن‌ها را به مناطق دیگر منتقل کرد. همچنین از روش​های تبلیغات و الگو دهی مناسب در رسانه‌ها استفاده کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha