دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 39449
سلامت نیوز : با وجود تبلیغات فراوان داروهای لاغری، تشکیلات نظارت بر دارو‌ها، هیچ کدام از این دارو‌ها را تایید نمی‌کنند. به طوری که تا به حال پزشکان به بیمارانشان اظهار داشتند که هیچ داروی معجزه‌آسایی وجود ندارد که با خوردنش بتوانید بی‌زحمت و کم‌کردن میزان غذا، وزن خود را کم کنید. این گفته را به منزله یک قانون، پذیرفته شده بود. اما این روند ممکن است به‌زودی تغییر کند.
به گزارش سینا به نقل از تایمز، دانشمندان به ‌تازگی داروی جدیدی به نام Qnexa را آزمایش کرده‌اند که می‌تواند در عرض یک سال به کاهش وزن ده‌درصدی منجر شود. این دارو، ترکیبی از دو داروی phentermine و topiramate است. phentermine یک داروی آمفتامینی است که کارش کاهش اشتهاست.
البته در مورد تاثیرات جانبی مصرف درازمدت این دارو، شک و تردیدهایی وجود دارد. Topiramate دارویی است که کاربرد اولیه‌اش کنترل تشنج است، اما می‌تواند روی اشتها و میزان مصرف کالری بدن هم تاثیر بگذارد. به علاوه، معلوم شده است بیمارانی که این دارو را مصرف می‌کنند، سطح فشارخون و قند و کلسترول بهتری پیدا می‌کنند که همه این‌ها میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی را در آن‌ها کاهش می‌دهد.
البته هنوز باید تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی و تاثیر این دارو انجام شود. سازمان غذا و داروی آمریکا در یک نوبت از دادن مجوز به این دارو خودداری کرد و از شرکت سازنده خواسته است که تحقیقات بیشتری به‌خصوص در مورد مشکلات قلبی یا ایجاد ناهنجاری‌های جنینی، انجام دهد.
در تحقیق دیگری که در مرکز سرطان اندرسون در هوستون انجام شد، دانشمندان یک داروی تحقیقاتی ضد سرطان به نام adipotide را به میمون‌ها تزریق کردند و متوجه شدند که آن‌ها را در عرض یک ماه، ۱۱‌درصد لاغر می‌کند. همه این‌ها نویدبخش این است که شاید بتوان روزی با مصرف دارویی بی‌ضرر هم لاغر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha