دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 39455
سلامت نیوز: همیشه در طول روز مواقعی پیش می‌آید كه احساس می‌كنیم به انرژی بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم به كارهایمان ادامه دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه اكسپرس، اگر قصد ورزش كردن دارید و یا در میانه روز احساس كسالت و سستی می‌كنید و در نتیجه به چیزی احتیاج دارید كه بتواند در این شرایط انرژی شما را بالا ببرد می‌توانید از گزینه‌های زیر كمك بگیرید:

1- انواع جو؛

اگر احساس ضعف و ناتوانی در تمركز دارید ممكن است بدنتان با كمبود انواع خاصی از ویتامین‌های B‌ مواجه شده باشد. این ویتامین‌ها نه تنها كارایی مغز را بهبود می‌بخشند بلكه در عین حال به بدن كمك می‌كنند تا كربوهیدرات‌ها را به گلوكز كه سوخت بدن است، تجزیه كنند. یكی از بهترین منابع ویتامین B‌، انواع جو هستند. خوردن مقداری از این ماده غذایی در وعده صبحانه می‌تواند انرژی بدنتان را در طول روز به وضعیت مطلوبی برساند.

2- شكلات؛

شكلات كه البته منظور شكلات تلخ است سرشار از مواد شیمیایی افزایش دهنده انرژی مثل كافئین و تئوبرومین می‌باشد. تئوبرومین محركی است كه در بسیاری از نوشابه‌های انرژی زای معمولی یافت می‌شود.

3- چغندر؛

چغندر علاوه بر بسیاری از خواص مفیدی كه برای بدن دارد یك منبع مهم از تولید انرژی بادوام است. این ریشه خوراكی، هم محتوای قند طبیعی بالایی دارد و هم سرشار از ریز مغذی‌های انرژی زا شامل منیزیم، آهن، ویتامین C و نیترات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha