دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 39459

اكثر مردم در طول عمر خود ممكن است بارها بی‌خوابی را تجربه كنند و از این وضعیت متضرر شوند چون حداقل زیان آن، كاهش بازده كاری در طول روز است.

سلامت نیوز: اكثر مردم در طول عمر خود ممكن است بارها بی‌خوابی را تجربه كنند و از این وضعیت متضرر شوند چون حداقل زیان آن، كاهش بازده كاری در طول روز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، خوشبختانه برخی از مواد غذایی می‌توانند به شما كمك كنند كه اندكی راحت‌تر بخوابید. این مواد غذایی عبارتند از:

1- فرآورده‌های لبنی

اگر می‌خواهید یك خواب خوب شبانه داشته باشید از مواد غذایی حاوی تریپتوفان استفاده كنید. تریپتوفان یك اسید آمینه ضروری است كه به افزایش سروتونین و ملاتونین در بدن كمك می‌كند و این دو هورمون نیز به نوبه خود شما را به خوابیدن ترغیب می‌كنند. فراورده‌های لبنی مثل ماست و شیر حاوی این اسید آمینه هستند و مصرف آنها قبل از خواب به شما كمك می‌كند بهتر بخوابید.

2- انواع جو

جوها همانطور كه به عنوان صبحانه برای افزایش انرژی بدن مفید هستند یك عصرانه كامل نیز محسوب می‌شوند و از آنجا كه منبع طبیع خوبی از ملاتونین به شمار می آیند با تنظیم ساعت درونی بدن، خواب را نیز تنظیم می‌كنند. جوها نیز بویژه اگر با شیر مصرف شوند، منبع مفیدی از تریپتوفان‌ هستند.

3- تخمه كتان

تخمه كتان چون غنی از تریپتوفان و اسیدهای چرب امگا -3 است برای افزایش ماده تنظیم كننده خواب در بدن موسوم به سروتونین مفید است. بعلاوه اسیدهای چرب امگا -3 با كاهش اضطراب، افسردگی و استرس كه عوامل اصلی بی خوابی هستند به شما كمك می‌كنند راحت‌تر بخوابید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha