سلامت نیوز: باگذشت یک سال از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و در آستانه اجرای فاز دوم قانون، پرداخت یارانه‌ها به کودکان مجهول هویه همچنان در ابهام قرار دارد و معلوم نیست این افراد یارانه‌ها خواهند گرفت یا خیر؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نخستین مرحله از قانون هدفمند سازی یارانه‌ها با دستور رئیس جمهور در کشور در تاریخ 28 دی سال 90 آغاز شد و در همین راستا یکی از بزرگترین اقدامات دولت دهم کلید خورد.

اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یکی از بزرگترین اقدامات دولت دهم بوده و در واقع یک جراحی بزرگ اقتصادی در کشور محسوب می‌شود، می‌تواند با اجرای درست مشکلات اقتصادی مردم را کاهش دهد.

در همین راستا دولت تصمیم گرفت هر ماه مبلغ 45 هزار و 500 تومان، 5 هزار تومان مربوط به یارانه نان به حساب سرپرسان خانوار واریر کند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی بهروز مرادی، مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در حال حاضر 22 میلیون و 7 هزار خانوار  معادل74 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

اما نکته قابل تأمل اینست که یارانه نقدی کودکان مجهول الهویه پس از گذشت یکسال هنوز به حساب این افراد واریز نشده است، به طوری که طی یکسال گذشته مسئولان بهزیستی از تلاش‌های مستمر برای دریافت این یارانه‌ خبرداده‌اند اما هنوز در این زمینه اتقاف خاصی نیفتاده است.

اعلام اسامی کودکان تحت پوشش به سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها

احمد اسفندیاری، سرپرست سابق سازمان بهزیستی کشور در تاریخ 4 اردیبهشت 90 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از پگیری‌های بهزیستی برای دریافت یارانه‌های کودکان خبر داد و اظهار داشت: اسامی کودکان و سالمندان که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند در چند ماهه گذشته به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال شده است و ما منتظر هستیم تا مرداد یارانه این افراد را دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی جدای از پرداخت یارانه نقدی به سالمندان و کودکان، خدمات متنوعی را نیز به این گروه ارائه می‌دهد.

اسفندیاری ادامه داد: امیدواریم تا با همکاری سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها در مرداد مرحله ششم یارانه نقدی کودکان و سالمندان را دریافت کنیم.

سرپرست سابق سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: در مراحل گذشته نیز با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص پرداخت یارانه نقدی کودکان و سالمندان رایزنی‌هایی را انجام داده بودیم اما متأسفانه موفق به دریافت یارانه این افراد نشده بودیم.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که چقدر مطمئن هستید در این مرحله یارانه نقدی به حساب کودکان واریز خواهد شد، افزود: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته به طور قطع یارانه این افراد در مرداد واریز خواهد شد.

 پس از تغییر و تحول در مدیریت و ریاست سازمان بهزیستی، کماکان یارانه نقدی به کودکان پرداخت نشده است، به که طوری با گذشت یکسال هنوز یارانه به حساب کودکان واریز نشده است.

 در همین راستا همایون هاشمی، رئیس فعلی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با فارس در تاریخ 16 آذر امسال تأکید کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها قرار شده است طی هفته آینده یارانه نقدی کودکان تحت پوشش بهزیستی در 10 مرحله گذشته، واریز شود.

با گذشت چندین هفته از وعده داده شده از سوی رئیس سازمان بهزیستی، مسئولان مراکز نگهداری از کودکان مجهول الهویه از عدم دریافت یارانه‌ها کودکان ابراز گلایه داشته‌اند و تأکید کردند که در این خصوص باید سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همکاری بهتری را با بهزیستی داشته باشد.

اسامی بچه‌ها را به بهزیستی داده‌ایم

«س» مسئول یکی از مراکز نگهداری کودکان ذهنی در کشور اظهار داشت: متأسفانه طی یکسال گذشته وعده‌های از سوی سازمان بهزیستی و هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص پرداخت یارانه‌ها داده شده است، اما هنوز این یارانه به حساب کودکان واریز نشده است.

وی تصریح کرد: قرار بود همزمان با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، کودکان تحت پوشش بهزیستی در مراکز خصوصی از این یارانه‌ها استفاده کنند که عملاً اتفاقی در این خصوص نیفتاده است، ضمن اینکه اسامی کودکان به بهزیستی داده شده است.

بچه‌های مجهول الهویه هم سهمی در کشور دارند

«و» مسئول یکی از مراکز نگهداری کودکان در تهران با اشاره به اینکه کودکان مجهول الهویه نیز به همان اندازه که یک افراد سالم در کشور سهم دارند، آنها نیز سهمی دارند، گفت: باید در این خصوص عدالت رعایت شود و حق این بچه‌ها داده شود.

وی افزود: کودکان مجهول الهویه به علت شرایطی که دارند نیازمند به حمایت بیشتر هستند و در این راستا باید از سوی سازمان‌های حمایتی، حمایت شوند.

بهزیستی وارد عمل شود

«ح» با تأکید بر اینکه بهزیستی باید از حق کودکان مجهول الهویه دفاع کند، گفت: بهزیستی در این خصوص وارد شود و از هرگونه کمکی که می‌تواند به این قشر انجام دهد و دریغ نکند.

وی افزود: پرداخت یارانه حق تمامی ایرانی‌ها در کشور است بخصوص افرادی که نیازمندتر و محروم هستند به طوری که این یکی از شعارهای دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha