بعضی خانم ها به جای استفاده از روش های جلوگیری مطمئن به دفعات از این قرص ها استفاده می کنند غافل از این که مصرف این قرص ها به خونریزی نامنظم(که اصلی ترین عارضه مصرف این قرص هاست)، تهوع، استفراغ و سردرد منجر می شود.

اسامی و روش استفاده از قرص های اورژانسی ضدبارداری

سلامت نیوز: استفاده مکرر و دائم از قرص های اورژانسی ضدبارداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا عوارض جدی برای مصرف کننده به همراه دارد.

پیشگیری از بارداری اورژانسی چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان جهانی بهداشت پیشگیری از بارداری اورژانسی به روش های پیشگیری از بارداری اطلاق می شود که می توان از آنها برای جلوگیری از بارداری بعد از رابطه جنسی استفاده کرد. اینها برای استفاده در عرض 5 روز توصیه می شوند، اما هر چه زودتر بعد از مقاربت استفاده شوند موثرتر هستند.

قرص های ضد بارداری اورژانسی با جلوگیری یا به تاخیر انداختن تخمک گذاری از بارداری جلوگیری می کنند و باعث سقط جنین نمی شوند. IUD حاوی مس با ایجاد تغییر شیمیایی در اسپرم و تخمک قبل از برخورد با هم ، از لقاح جلوگیری می کند. پیشگیری از بارداری اضطراری نمی تواند حاملگی را قطع کند یا به جنین در حال رشد آسیب برساند.


دکتر ملیحه حسن زاده مفرد متخصص زنان و زایمان و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گوید: بعضی خانم ها به جای استفاده از روش های جلوگیری مطمئن به دفعات از این قرص ها استفاده می کنند غافل از این که مصرف این قرص ها به خونریزی نامنظم(که اصلی ترین عارضه مصرف این قرص هاست)، تهوع، استفراغ و سردرد منجر می شود.

وی درباره انواع قرص های اورژانسی موجود در بازار و نحوه مصرف آن ها می گوید: قرص های OCP از نوع LDشامل ۴ قرص است که ۲ قرص یک بار و ۲ قرص ۱۲ ساعت بعد مصرف می شود و قرص های HD که میزان هورمون بالاتری دارد، هر ۱۲ ساعت یکی مصرف می  شود. دوز استروژن HD بالاتر است بنابراین مصرف ۲ عدد آن کافی است.نکته مهم درباره مصرف این قرص ها این است که باید حتما همان ۷۲ ساعت اول مصرف شود و ثابت شده است که ۹۰درصد احتمال بارداری را کاهش می دهد.

وی می افزاید: توصیه می شود که خانم ها از قرص ضداستفراغ قبل از مصرف این قرص ها استفاده کنند زیرا اگر کمتر از یک ساعت پس از مصرف قرص فرد دچار استفراغ شود اثر دارو از بین می رود و مصرف آن باید تکرار شود.شکل دیگری از داروهای ضدبارداری اورژانسی، فرآورده های پروژسترونی است که شامل ۲ قرص می شود وهریک حاوی ۷۵ میلی گرم پروژسترون است. گاهی ممکن است ۲ قرص یک جا مصرف شود که به تحمل فرد بستگی دارد.

دکتر حسن زاده به استفاده از IUDهای مسی که ۵ روز پس از نزدیکی می تواند باعث جلوگیری از بارداری شود، اشاره می کند و می گوید: این وسیله هم یکی از روش های موثر در جلوگیری از بارداری است.البته این روش از آن جا که تهاجمی است، به تمام خانم ها توصیه نمی شود مگر در شرایطی که پزشک معالج تشخیص دهد اما رایج ترین روش جلوگیری از بارداری مصرف قرص های اورژانسی است. طبق آمارهای موجود ۱۱روش پیشگیری از بارداری در کشور وجود دارد با این حال ۱۷ درصد از بارداری ها ناخواسته است. در این میان طبق آمارها سالانه یک میلیون و ۲۰۰هزار تولد در کشور روی می دهد و تلاش متولیان بهداشت و سلامت کشور این است که زوج ایرانی بتوانند آگاهانه، آزادانه و مسئولانه صاحب فرزند شوند و خانم از بارداری سالمی برخوردار باشد.

چه کسانی می توانند از پیشگیری اضطراری از بارداری استفاده کنند؟

هر زنی در سنین باروری ممکن است برای جلوگیری از بارداری ناخواسته به روش های پیشگیری از بارداری اورژانسی نیاز داشته باشد. هیچ  محدودیت سنی و منع مصرف پزشکی مطلقی برای استفاده از پیشگیری از بارداری اورژانسی وجود ندارد. شرایط استفاده از IUD  در مواقع اورژانسی دقیقا با مواقع غیر اورژانسی برابر است و تمام ملاحظات در هر دو حالت باید رعایت شود.

در چه شرایطی می توان از پیشگیری اضطراری از بارداری استفاده کرد؟

پیشگیری از بارداری اورژانسی را می توان در تعدادی از موقعیت ها پس از رابطه جنسی استفاده کرد. این شامل:

  • زمانی که از هیچ وسیله پیشگیری استفاده نشده باشد.
  • تجاوز جنسی زمانی که زن با یک روش موثر پیشگیری از بارداری محافظت نشده است.
  • زمان نگرانی از شکست احتمالی پیشگیری از بارداری از جمله:

1.پارگی، لیز خوردن یا استفاده نادرست کاندوم؛

2. از دست دادن متوالی قرص‌های ضد بارداری خوراکی ترکیبی یا ۳ روز تأخیر در هفته اول چرخه.

3.بیش از 3 ساعت تاخیر از زمان معمول مصرف قرص پروژسترون (مینی قرص)، یا بیش از 27 ساعت پس از مصرف قرص قبلی؛

4.بیش از 12 ساعت تاخیر از زمان معمول مصرف قرص حاوی دزوژسترل (0.75 میلی گرم) یا بیش از 36 ساعت پس از مصرف قرص قبلی.

5.بیش از 2 هفته تاخیر برای تزریق فقط پروژسترون نورتی استرون انانتات (NET-EN).

6.بیش از 4 هفته تاخیر برای تزریق فقط پروژسترون دپو مدروکسی پروژسترون استات (DMPA).

7.بیش از 7 روز تاخیر برای پیشگیری از بارداری تزریقی ترکیبی (CIC)؛

8.جابجایی، شکستگی، پارگی یا برداشتن زودهنگام دیافراگم یا کلاهک دهانه رحم؛

9.ترک ناموفق (به عنوان مثال انزال در واژن یا در دستگاه تناسلی خارجی)؛

WHO هریک از دارو های زیر را برای پیشگیری از بارداری اورژانسی توصیه میکند:

  1. قرص اورژانسی با UPA ، به صورت یک دوز ۳۰ میلی گرمی مصرف می‌شود.
  2. قرص اورژانسی با LNG که به صورت تک دوز ۱.۵ میلی‌گرمی یا به طور متناوب، LNG در ۲ دوز ۰.۷۵ میلی‌گرمی هر کدام با فاصله ۱۲ ساعت مصرف می‌شود.
  3. COC ها، به صورت دوز تقسیم شده، یک دوز ۱۰۰ میکروگرم اتینیل استرادیول به اضافه ۰.۵۰ میلی گرم LNG، به دنبال آن دوز دوم ۱۰۰ میکروگرم اتینیل استرادیول به اضافه ۰.۵۰ میلی گرم LNG 12 ساعت بعد.

مصرف این دارو ها بدون تجویز متخصص زنان و زایمان توصیه نمی شود، تاکید می کنیم که در مصرف هیچ دارویی اقدام به خود درمانی نکنید.

اسامی قرص اورژانسی ضدبارداری 

  • قرص بدون نسخه My Way
  • قرص Plan B One–step
  • قرص بدون نسخه پرونتزا (Preventeza)
  • قرص بدون نسخه Take Action
  • قرص لوونورژسترل
  • قرص الا

اثربخشی قرص اورژانسی

یک متاآنالیز دو مطالعه نشان داد که زنانی که از قرص اورژانسی با UPA استفاده می‌کردند، نرخ بارداری ۱.۲٪ را داشتند. مطالعات نشان داده‌اند که قرص اورژانسی با LNG دارای نرخ بارداری ۱.۲% تا ۲.۱% است.

در حالت ایده آل، قرص اورژانسی با UPA، قرص اورژانسی با LNG یا COC باید در اولین فرصت ممکن پس از مقاربت محافظت نشده، در عرض ۱۲۰ ساعت مصرف شود. قرص اورژانسی با UPA بین ۷۲ تا ۱۲۰ ساعت پس از مقاربت محافظت نشده مؤثرتر از سایر قرص اورژانسی‌ها است.

توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای ارائه روش های پیشگیری از بارداری اضطراری

همه زنانی که در معرض خطر بارداری ناخواسته قرار دارند، حق دسترسی به پیشگیری اضطراری از بارداری را دارند و این روش‌ها باید به طور معمول در همه برنامه‌های ملی تنظیم خانواده گنجانده شوند. علاوه بر این، پیشگیری از بارداری اضطراری باید در خدمات مراقبت‌های بهداشتی برای جمعیت‌هایی که بیشتر در معرض خطر قرار گرفتن در معرض رابطه جنسی محافظت نشده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • reza ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    سلام . ما طی 1هفته2بار رابطه داشتیم که مشکوک بود و برای این خیال همسرم راحت باشه هربار از قرص hd استفاده کرد.ایا تاثیر گذاریش کم نمیشه ؟برای همسرم مشکلی پیش نمیاد؟
  • نیوشا ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    ممنون ازراهنماییتون من ی سوال دارم من مجردم و۲۲سالمه قرص اورژانس خوردم ب دفعات آیاعوارضی واسه بعدازدواج وبارداریم داره؟
  • شادی ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    باسلام خدمت شما من دوره پریودتقریبامنظمی دارم،ماه پیش حدود۱هفته قبل اززمان تخمک گذاری نزدیکی بدون دخول داشتم که منجربه پاره شدن کاندوم شد وبلافاصله ۲قرص لونوژسترول خوردم که چندروزبعدش دوباره پریودشدم وباید22آبان پریودمیشدم که هنوز نشدم. آیادلیلش میتونه مصرف قرص باشه؟ خیلی نگرانم چون آمادگی بارداری روندارم
  • سودا ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    طی چند ماه مجبور شدم از 7-8بار قرص ضد بارداری اورژانسی بخورم امکان داره نازا شم؟
  • مریم ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    سلام. من دختری ۲۲ساله ام که با نامزدم رابطه دارم و از قرص لونژسترول زیاد استفاده میکنم .میخواستم بدونم ایا مصرف زیاد این قرص برا بارداری اینده اثر میزاره ؟
  • حسین ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    سلام و خسته نباشید / میخاستم بدونم مصرف قرص های اورژانسی چگونه است و چند عدد باید مصرف شود بعد از نزدیکی؟ آیا احتمال دارد که فرد این قرص ها بر او اثر نکند و باردار شود؟ چند روز بعد از مصرف قرص اورژانس شخص خونریزی میکند؟ لطفا جواب را برایم ایمیل کنید ...مرسی
  • sadaf ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    سلام، لطفا بگید مصرف زیاد لوونوژسترل باعث نا باروری میشود ؟
    • فهیمه ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
      با سلام استفاده مکرر از قرص های اوژانسی باعث ناباروری می شود؟ در چه حدی خوردن این قرص باعث ناباروری می شود؟ ممنون می شم اگه جواب بدین
  • hani ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    با سلام میخواستم بدونم آیا امکان داره در صورت مصرف زیاد قرص های اورژانسی اثر نکند و فرد حامله باشه؟؟ ممنون میشم اگه جواب و زودتر واسم ایمیل کنید
  • مونا ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    من قرص اورژانسی مصرف کردم تو این ماه چند بار بعد مریض شدم یه روز مریض بودم بعد لکه بینی قهوه ای داشتم علتش چیه؟؟
  • فرزاد ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    سلام خانم من 23اسفند بعد از رابطه 10 دقیقه بعد 2تا قرص لونژیل مصرف کرد اما تا الان پریود نشده احتمال بارداری چقدره و چرا پریود نشده مگه این قرص 99% جلوگیری نمی کنه ممنون میشم اگر زود جواب بدید
  • زهرا ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    بعد از مصرف لونژیل با اینکه به موقع و درست مصرف کردم و الان از پریودم میگذره هنوز نشدم. لطفا راهنمایی کنید.
  • sarina ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    با سلام من ۲۸ سالمه و پریود م منظمه،حدودا ۲۸ روز پیش لونژیل مصرف کردم در حالیکه در روز هفتم یا هشتم بعد از پریودم بودم و یک هفته بعدشم پریود شدم و حالا بعد از دو هفته دوباره پریود شدم ،در حالت عادی هر ۲۶ روز یک بار پریود میشدم. سوالم اینه که ایا این از عوارض لونژیله و اگر آره چکار کنم که پریودم به حالت منظم سابق برگرده آیا لازمه به متخصص مراجعه کنم یا به مرور منظم میشه؟
  • sarina ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    61 18
    لطفن پاسخ من رو بدین
    • محدثه ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      سلام من دو سال عقد کردم و تاحالا سه بار از قرص های اورژانسی استفاده کردم میخاستم بدونم ممکنه در اینده باعث نازایی بشه.خواهشا جواب بدید.
  • مونا ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    سلام من 16 روز بعد شروع پریودیم رابطه با همسرم داشتم. قرص اورژانسی به فاصله24 ساعت بعد از رابطه مصرف کردم، بعد 12 ساعت بعد یک عدد دیگر مصرف کردم. اما بعد چند هفته که پریود نشدم ازمایش خون دادم باردارم. سوالم اینه ایا مصرف اون قرص به جنین اسیب نرسونده و اینکه ممکنه حاملگی فراموش شده باشه یا خارج از رحم. خیلی استرس دارم خواهشا زود جوابمو بدین.
  • fidodido ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    با سلام. مصرف قرص لونژیل در یک دوره ( مابین دو تا پریودی) دوبار مجاز هست؟ در صورت عدم مجاز بودن چیکار باید بکنیم در مواقع اورژانسی؟
  • zahra68 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 امتیاز سلام.عقدهستم.وباکره.وحدودا5روزپیش با شوهرم نزدیکی بدون دخول داشتم که آب منی ایشون به اطراف و نزدیک واژنم پاشید.ونزدیکای پریودیم بود.من سریع رفتم خودموشستم.والان سه روزازپریودیم گذشته و نشدم.من دیروز4قرص ال دی خوردم.چقداحتمال بارداری وجود داره؟وچند روزبعدازقرص خوردن(جلوگیری اورژانسی)ازبی بی چک میشه استفاده کرد؟که جواب درست بده؟ترخدازود جوابمو بدید.استرس دارم.
  • behzad ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    سلام خسته نباشين ، من ١ سوال داشتم. اگر چند روز بعد از استفاده از روش اورژانسي (قرص ld) دوباره احتمال بارداري برود مجددأ ميتوان از روش اورژانسي استفاده كرد؟ تاثير دارند قرص ها؟
    • م ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
      سلام ميخواستم بدونم من دو روز قبل با نامزدم نزديكي داشتم و قرص لونزسترول را در بازه 12 ساعت خوردم . ديروز هم دوباره نزديكي داشتيم . در حاليكه ديروز بايد دومين قرص را مصرف ميكرم دوباره نزديكي داشتيم. همان يك قرص كه قبل از نزديكي دوم و قرص دوم كه بعد از نزديكي دوم خوردم كافي ميباشد يا بايد مجددا قرص بخورم؟ لطفا جواب را سريع ايميل كنيد ممنون ميشم
  • لاله ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    سلام من 5روز پیش نزدیکی با کاندوم داشتم که آب منی کمی از کاندوم خارج شد مجبور شدم قرص اورژانسی بخورم،الان باز امروز همین اتفاق افتاد خواهش میکنم بگید چیکار کنم. که باردار نشم.خواهش میکنم رود حواب رو واسم ایمیل کنید.
    • reza ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
      2 0
      سلام من دخترم 8 ماهشه و تا الان پریود نشدم. یه رابطه مشکوک داشتم ک یه قرص اورژانسی خوردم ...75 ولی احتمال بارداریم خیلی ضعیف بود نباید قرص و میخوردم میخاستم بپرسم من خونریزی دارم یه نه با یک قرص؟ و اینکه بعد از خونریزی مثل سابق میشم یعنی اینکه پریود نمیشم؟ ممنون میشم جواب بدین
  • Maryam ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    90 19
    سلام.من اكر از قرصهاي ال دي استفاده كنم فشار خون ميكيرم با اينكه ٢٦ سال بيشتر ندارم.بخاطر اين موضوع مجبور به استفاده مكرر از قرصهاي اورزانسي لنوزيل شدم .حدودا ٦ ماه.در ماه ٢ بار عادت ميشم.ميخواستم بدونم اين قرصها جه ضرري ميتونن داشته باشن.ممنونم.
    • نگین ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
      باسلام.نوروخداکمکم کنیدخیلی نگرانم.من حدودا روز7دی رابطه داشتم که مایع منی کامل داخل واژن ریخت من بلافاصله قرص اووسیز75خوردم اما نمیدانستم هردوباید باهم مصرف شود من فکرکردم یکی کافیست به مدت 5روز بعدگذشت رابطه باز رابطه داشتیم واینبارهم منی داخل ریخته شدمن بلافاصله یکعددقرص اووسیز75خوردم اما متوجه شدم بایددوتا میخوردم چون نداشتیم من قرص بلافاصلهhdچهارعددخوردم.الان واقعا نمیدونم جه اتفاقی قراره بیافته تو رو خدا کمکم کنید.این را هم بگید درصورت پریود شدن چقدرطول میکشد تا سیکل قاعدگی دریت شود؟
  • محبوبه ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    سلام من در ماه علاوه بر پریودیم دوبار دیگر پریود شدم از قرص اورژانسی استفاده کردم باید چه کار کنم نگرانم خونریزی دارم باید چه کار کنم
  • سمیرا حیدری ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    سلام آیا مصرب قرص اضطراری لونژیل باعث نازایی میشه
  • هستی ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    سلام من دوره ی عادت ماهیانه ام هر27روز است در دوره ی قبلی اولین روزپریودیم 9 برج قبل بوده است والان 6مرداد است هنوزپریود نشدم در دوره ی قبلی استفاده قرص اوژانسی بین این زمانی بود که ذکر کردم تقریبا 19روز بود و امروز هم که نزدیکی بود قرش اوژانسی خوردم آیاامکان داره حامله شده باشم دفعه ی قبلی امان روز مقاربت خوردم قرص رو
  • چيذري ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام ممكنه بعد از خوردن قرص ضد بارداري بخصوص لونژيل جوش بزنيم؟؟
  • sanaz ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    با عرض سلانم میخاستم بدونم استفاده از قرص اورژانسی برای دختر هم عوارض داره؟؟؟
  • مریم ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    سلام خسته نباشید من توی یک ماه مجبور شدم دوبار قرص اورژانسی بخورم چند روز بعد از قرص اورژانسی دوم دوباره با همسرم نزدیکی کردم و کاندوم در اومد و اب منی داخل ریخته شد الان همسرم رفته برای سومین بار قرص بخره الان من باید چیکار کنم؟بخورم یا نه؟
  • فاطمه ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    4 0
    من ماه قبل ضمن استفاده منظم از ld، هر دو بار بعد از نزدیکی قرص نوژ یل هم خوردم.تا 7 روز عادت نشدم بعد یک قاعدگی خیلی خفیف کمی بیش از لک بینی که فقط به جای 6 روز 4 روز طول کشید داشتم.الان هم هر دو سه روز لک بینی دارم.بی بی چک هم مرتب اشستفاده کردم، منفی بوده.ممکنه بازم باردار باشم?
  • sara ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    سلام.من دراولين روز پريودم ك خونريزي داشتم با شوهرم نزديكي داشتم ولي شوهرم مني خود را در وارژنم خالي كرد ولي من فردا صبحش ي عدد قرص اورژاننسي 1.5خوردم بعد از خوردن دارو خون پريودم قط شد .ميشه علت قطه پريودو بگيد
  • Saminstar ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    سلام ، من تو تاريخ ١٧شهريور پريودم تموم شد ، در تاريخ ١٨ و ١٩ بدون پيشگيري سكس داشتم، صبح روز ٢٠ قرص اورژانسي خوردم ، متاسفانه تو تاريخ ٢٣ شهريور دوباره سكس داشتم و بدون اينكه بخوام مقداري داخل واژنم ريخت و يك ساعت بعد دوباره قرص اورژانسي خوردم ،، آيا خطر بارداري هست ؟! من واقعأ خيلي نگرانم لطف جواب بديد .
    • Elnaz ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      با سلام میخواستم بدونم آیا امکان داره در صورت مصرف زیاد قرص های اورژانسی اثر نکند و فرد حامله باشه؟؟ ممنون میشم اگه جواب و زودتر واسم ایمیل کنید
  • ندا ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 1
    من نمیخواستم باردار شم قرص اورژانسی خوردم بهداز چند روز خونریزی داشتم بعداز ان قصد باردار شدن داشتم ولی بیی بی چک زدم باردار نبودم لطفا راهنمایی کنید
  • ندا ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    من نمیخواستم باردار شم قرص اورژانسی خوردم بهداز چند روز خونریزی داشتم بعداز ان قصد باردار شدن داشتم ولی بیی بی چک زدم باردار نبودم لطفا راهنمایی کنید
    • مريم ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
      75 22
      سلام شما جواب گرفتي واسه سوالتون؟؟؟
  • sara ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    باسلام من روز 30 شهریور پروید شدم 15 مهر نزدیکی داشتم 30 ساعت بعد 1 قرص لونژیل 1.5 میل خوردم و 12 ساعت بعد هم یک قرص 1.5 میلی دیگه خوردم ولی الان 25 مهره هنوز پروید نشدم ضمن اینکه کپسول داکسی سایکلین مصرف میکنم به علت جوشها یصورت تو سایتی خوندم که انتی بیوتیکها تاثیر قرصهای بارداری را منتفی میکنه تکلیف چیست چرا پروید نمیشم لطفا جواب بدین
  • ستاره ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    آيا قرص لونژيل در يك ماه در اول و آخر ماه مصرف شود .در صورتي كه اول ماه خورده شده و قرص بعد از يك هفته اثر خود را كرده .دومين قرص كه در آخر ماه خورده شده نيز اثر ميكند ؟؟؟
  • m.s ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    سلام. من در روز هفتم پریودم قرص اورژانسی استفاده.کردم و شش روز بعد پریود شدم میتونه دلیلش استفاده از این قرص باشه؟؟ لطفا جوابمو بدید نگرانم
    • n.j ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      0 0
      سلام. بله ازعوارض قرصهای اورژانسی خونریزی نامنظمه
    • n.j ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      47 21
      سلام. بله ازعوارض قرصهای اورژانسی خونریزی نامنظمه
  • مهی ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    سلام من با همسرم که تازه عقدکردیم نمیخوام فعلا باردار بشم و به دلیل ورزشمم دوس ندارم زیاد از قرصای ضد بارداریم استفاده کنم چون حالت تهوع و لرزش بدنمو در پی داره .بعدشم اینکه مطمعن نیست که صد در صد جلوی بارداری رو میگیره یا نه اونم به هیچ وجه نمیخواد از کاندوم استفاده کنه الان میخوام بدونم راهه دیگه ای نیست واسه باردار نشدن که مطمعن باشه؟ حداقل تا دو سال دیگه نمیخوام بار دار بشم لطفا راهنمایی کنید خواهش میکنم
  • مریم ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    با سلام من قرص لونژیل را 2 عدد را یکجا تاریخ 12/09 مصرف کردم و یک عدد بعدی را حدود 14 ساعت بعد و حدود 10 روز بعد لکه دیدم اما نه در حد خونریزی پزیود میخواستم بدانم که احتمال بارداری وجود دارد یا نه؟
  • ؟ ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    با سلام.در روز آخر پریودی یعنی زمانی که خونریزی قطع شده توسط کاندوم امکان نزدیکی وجود داشته است.اگر شک داشته باشیم به اینکه کاندوم سالم بوده یا هر چیزی و قصد استفاده از قرص های اضطراری داشته باشیم و از 72 ساعت چند ساعتی بگذرد چاره چیست؟با توجه به اینکه خونریزی پریودی تمام شده و امکان تخم گداری و بارداری خیلی زیاد است.لطفا کمک کنید.
  • رویا ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 1
    باسلام من طی یک هفته سه بارنزدیکی کردم ودوبارقرص اورژانسی مصرف کردم ایابازهم استفاده کنم چون بچه نمیخایم
  • رویا ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    باسلام من طی یک هفته سه بارنزدیکی کردم ودوبارقرص اورژانسی مصرف کردم ایابازهم استفاده کنم چون بچه نمیخایم
  • الناز ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    سلام. ببخشید میخاستم بدونم خوردن قرص لونژیل سه بار در یک ماه چ عوارضی داره میتونه خطرناک باشه یاخیر و اینکه تقریبا چقدر پریودم رو عقب میندازه ... ممنونم اگه سریع پاسخ بدین
  • سیما ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 1
    من در مدت 8 روز 2 بار از قرص های اورژانسی استفاده کردم آیا تاثیر خودش رو انجام میده یا خیر ممنونم از راهنمایی تون.
  • Maryam666 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    سلام... 1هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود شدم.یعنی طبق تاریخ همیشگیم.. اما الان بیشتر از 15 روزه که پریودیم طول کشیده..این موضوع بخاطر عوارض قرصه یا دلیل دیگه ای داره؟؟؟ لطفا جواب بدید
    • سحر ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      0 0
      منم همین مشکل رو دارم البته من تو دو ماه پنج بار پریود شدم و دلدرد های خیلی شدید میگیرم نمیدونم چیکار کنم
  • دریا ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام من یک روز پس از پیشگیری اورژانسی از بارداری, مجددا مقاربت بدون پوشش داشته ام. برای پیشگیری از بارداری چه کنم؟ لطفا راهنمایی کنید. خیلی استرس دارم
  • مامان نی نی ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    سلام من بعداز پایان پریودیم روز بعدش نزدیکی داشتم بعد از نزدیکی مشکوک شدم قرص لونوزیل استفاده کردم شش روز بعد خونریزی کردم به حالت معمول عادت ماهانه روز چهارمش دوباره نزدیکی داشتم ولی دخول کامل نداشتیم و آب منی هم همین اول دهانه واژن ریخت سریع شستم و خونریزی هم دارم هنوز میترسم چون تازه شش ماه دوقلوهام بدنیا آمدن نمیخوام حامله بشم الان لطفا بگین چیکار کنم؟
  • مامان نی نی ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام من پریودم تمام شد روزه بعدش نزدیکی داشتم بعلت شکم قرص اورژانسی استفاده کردم شش روز بعد با همون شدت پریودی خونریزی کردم چهار روز بعد تویه خونریزی نزدیکی داشتم اما دخول کامل صورت نگرفت و آب منی کامل داخل نریخت همین اول دهانه واژن که سریع شستم ایااحتمال بارداری وجود دارد چیکار کنم سریع جواب بدین من دوقلوهام تازه شش ماهشونه نمیخوام حامله بشم
  • نازنین ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    سلام. بعد از مصرف قرص اورژانسی دیدن لکه قهوه ای ب معنای عدم حاملگی هست؟ خون ریزی نبوده
  • ملیحه ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    1 0
    باسلام.یک نزدیکی مشکوک داشتم وقرص اورژانس خوردم.روز بعد مقدار خیلی جزیی خون وعد یک لک قهوهای دیدم.بعد از ان پاک شدم.الان5روز میگذره وپریود نشدم.باردارم؟درضمن بچه شیر میدم و3ماهه زایمان کردم.
  • نسترن ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    سلام من با نامزدم رابطه ی کامل با جلوگیری طبیعی داشتم، وقتی ارضا شد احساس کرد هنگام بیرون آوردن آلتش یک قطره به داخل ریخته شد من تقریبا دوساعت بعد از رابطه ی مشکوک به اشتباه ( نداشتن آگاهی و استرس بیش از حد ) دو عدد قرص لوونورژسترل هفتاد و پنج صدم خوردم و یک ساعت بعدش دو عدد دیگه و دوازده ساعت بعدش یک عدد میخواستم بدونم احتمال بارداری هست؟؟ البته هشت روز به زمان پریودم مونده
  • سمیر ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    سلام. من بعد از یک روز از رابطه ای که داشتم یک عدد لونژیل 75 خوردم و دومی رو 24 بعدش خوردم. خیلی نگرانم. فراموش کرده بودم 12 ساعت بعد دومی و باید خورد. چه کاری باید کنم؟!
  • نارسیس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    من تو این چن ماه خیلی قرص اورژانسی مصرف کردم ولی هیچ عارضه ای روی من نداشته پریودیم خیلی مرتب هیچ سردرد و سزگیجه ای هم ندارم .ممنون میشم اگه بگیم چه عوارض دیگه ای داره یا بعدا برای بارداری مشکلی پیش میاد یا تاثیری نداره؟؟
    • سحر ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
      جواب گرفتی عزیزم.منم تو شرایط توام تا حالا کلا سه بار قرص خوردم. اون هفته یبار بعد سه روزم یبار.روی تخمکام اثر داره یعنی؟
    • sanam ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      0 0
      جواب نارسیس و میخوام بدونم
    • ali ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
      0 0
      سلام .همسرم 15روزپیش قرص اورژانسی مصرف کرده بعداز یه هفته پریود شده ودوباره بعداز5روزپاکی نزدیکی شده و همون لحظه قرص مصرف کرده ایا تو یک ماه دوبار قرص خوردن تاثیر بر ضدبارداری داره ؟
  • س ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام من یماهه که دستگاه آیودی گذاشتم و الان صورتم پر جوش شده .میخوام بدونم از عوارض دستگاه هست که صورتم جوش میزنه ؟.قبلا هم قرص اورژانسی مصرف میکردم که چون جوش میزدم قطع کردم تا اینکه یه ماهو نیم پیش دوباره مصرف کردم .میخواستم بدونم این جوشا بخاطر دستگاهه یا قرص ؟ بعد خودش خوب میشه یا همینجوری میمونه؟.خسته شدم اینقد دکتر رفتم بخاطر اینکه بچه شیرخوار دارم بهم داروهای خوبو نمیده.ممنون میشم اگه جوابو بهم میل کنین
  • ملینا ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    یه سوال ایا مصرف قرص لونزیل تا زمانی که خونریزی شروع بشه باعث چاقی و اضافه شدن وزن میشه ؟؟؟؟
  • زهره ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    من بچه نمیخوام وهمسرم هم پیشگیری نمیکنه بایدچیکارکنم.واینکه نمیخام هروزقرص بخورم بایدچیکارکنم.واینکه بعدنزدیکی چی کاری روپیشنهادمیکنید
  • سارا ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    0 0
    لطفا بفرمایید اگر کسی ۲یا۳دوره از قرص اورژانسی استفاده کنه چه عوارضی داره.ضمن اینکه من مصرف کردم و پریودم طبق تاریخ همیشگیم منظم بود.آیا ممکنه تو دراز مدت تاثیر سوء داشته باشه؟
  • maryam ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام من با نامزدم با فاصله دوازده روز رابطه بدون دخول داشتم و در هر بار از قرصهای اضطراری استفاده کردم علایم پریود هست و لکه دیدم ایا باز احتمال بارداری هست؟
  • مریم ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
    0 0
    با عرض سلام و احترام شرمنده یه سوال داشتم رو دستم اسپرم ریخته بود و من حواسم نبود دست گذاشتم رو واژنم بعد 16 ساعت برای احتمال دوتا همزمان قرص اووسیز خوردم الان هم 10 روز گذشته اما پریود نشدم چیکار کنیم؟ از استرس دارم میمیرم لطفا جوابم بدین.
  • نددا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    0 0
    من قرص اوژانسی زیاد مصرف کردم و پریود نشدم
  • مهسا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    0 0
    سلام من دی ماه نزدیکی محافظت نشده داشتم صبح روز بعد دوعدد لوژینول75 همزمان خوردم 5 روز بعد پریود شدم و دوباره 12 روز بعد پاکیم یعنی سر موعد دوباره پریود شدم.و دوباره بهمن ماه نزدیکی داشتم که باز مجبور به استفاده از قرص شدم اینبار بلافاصله لوژینول 75 دوتا خوردم الان 9 روز میگذره وهنوز پریود نشدم آیا ممکن باردار باشم؟؟؟لطفا جواب بدین
  • minoo ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    سلام من بد از پريودم با همسرم رابطه داشتم اما تا ٣ روز فراموش مردم قرص بخورم چون مسافرت بوديم بد قرص مدروكسي خوردم ٣ روز شب و صبح. روز چهارمً از استرس يه لونژين خوردم الان باز هم استرس دارم امكان دارد باردار شم ؟
    • سفورا ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      0 0
      سلام.من با همسرم 4سال میشه که به صورت طبیعی پیشگیری میکنیم.و من هیچ قرصی تا این ماه مصرف نکردم.این ماه 5 روز بعد از آخرین پریودیم شروع کردم به مصرف قرص ال دی.الان 10 روز میشه که شروع کردم.و امشب دخول کامل داشتم با همسرم.1-آیا احتمال بارداریم هست. 2-آیا میتونم امشب قرص اضطراری همراه با ال دی بخورم. 3-آیا مصرف همزمانشون مشکل سازه؟؟ واقعا چکار کنم.خیلی گیج شدم.استرسم اینقد زیاده که حتی لکنت زبان گرفتم.خواهشا زود جواب بدین.
  • زهرا ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام ..من بعد از رابطه با همسرم 2قرص لونژیل.0.75 باهم مصرف کردم بعد یکی دو روز دوباره رابطه مشکوک داشتم آیا بازم باید مصرف کنم قرص؟؟
  • Negin ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    0 1
    سلام من ی رابطه از پشت داشتم چهارشنبه هفته پیش شک کردیم منی ریخته داخل واژن بعدش فوری یک قرص لونژیل ۱.۵ مصرف کردم و بعد ۵ ساعت همون قرص و دو تا ۷۵ صدم ش تکرار کردم الان ۴ روز میگذره علامت های پریودی و دارم ایا روش مصرف درست بوده ؟احتمال بارداری نیست؟
  • Sh ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    0 1
    سلام من توا۴سال اخیرو این ۳ماه اخیر خیلی قرص اورژانسی خوردم ایا نابارور میشوم از کجا بفهمم که شدم یا نه خیلی میترسم جواب بدید
  • سحر ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    0 0
    سلام مصرف ماهانه قرص اورژانسی لونژیل چ عوارضی میتونه رو بدنم داشته باشه مشکل ناباروری برام درست نمیکنه؟؟
  • A ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 1
    سلام من ماه پیش تو ی هفته چن بار با همسرم رابطه داشتم و ۵تا قرص دوتایی مصرف کردم الان ۱۱ روز میگذره از آخرین قرص من هنوز پریود نشدم و اینکه دل درد دارم چیکار کنم؟ممنون میشم جواب بدید
  • سارا ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    1 0
    سلام من طی یه هفته دوباره رابطه مشکوک باهمسرم داشتم وقبل ۲۴ساعت قرص اورژانسی استفاده کردم یعنی دو بار قرص اورژانسی تو یه هفته باعث میشه حامله نشم؟؟
  • فایزه ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    2 0
    ایا بعد مصرف قرص ضد بارداری قبل رابطه ای استفادی مجدد ان نیاز است
  • ياسمين ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    5 1
    سلام من به فاصبه ٨روز ٢بار رابطه بدون جلوگيري داشتم و هر ٢بار قرص لونژيل مصرف كردم يه دكتر ماما به من گفت خوردم قرص دوم هيچ كاري نميكنه و تاثيري در جلوگيري نداشته من هم رابطه دومم بيشتر از اول مطمئنم كه آب مني همسرم داخل واژنم ريخت و اينكه من ٢هفته بعد از خوردن قرص ها پريود شدم و ٧روز پريود بودم خونريزيمم معمولي بود نه كم نه زياد و پريود بعديم ٢٢روز بعد بود اما با خونريزي خيلي و زمان كوتاه الان من چيكار كنم با توجه به حرف اون خانوم ماما كه گفتم قرص دوم تاثيري نداره استرس گرفتم .يعني ممكنه باردار باشم؟