سلامت نیوز: نایب رییس انجمن داروسازان ایران از قول مساعد وزیر بهداشت برای اعلام تعرفه‌های داروخانه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های داروخانه‌ها و اعلام نشدن تعرفه‌های جدید، از وزیر بهداشت درخواست كردیم كه تعرفه‌های جدیدی برای این مراكز مشخص شود و دكتر دستجردی نیز قول دادند كه این كار در اسرع وقت صورت گیرد.

دكتر علیرضا شهریاری در گفت وگو با ایسنا،‌ با اشاره به جلسه هفته گذشته انجمن داروسازان ایران با وزیر بهداشت اظهار كرد: هزینه‌های داروخانه‌ها اعم از آب، ‌برق و گاز با توجه به هدفمند سازی یارانه‌ها بیشتر شده است با این وجود تعرفه‌های داروخانه‌ها افزایش نیافته و همین امر باعث بروز مشكلات برای داروسازان شده است.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران، تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی صندوق‌های بیمه را یكی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه با وزیر بهداشت ذكر كرد و گفت: بر اساس قانون،‌صندوق‌های بیمه تا 15 روز باید 60 درصد از مطالبات داروخانه‌ها را بپردازند و طی سه ماه، مابقی پول را پرداخت كنند اما در 5 و 6 ماه اخیر صندوق‌های بیمه بدهی‌های خود را به داروخانه‌ها نپرداخته‌اند. در این شرایط از وزیر بهداشت درخواست كردیم تا با وزیر رفاه درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها مذاكره كند.

شهریاری در پایان با اشاره به برگزاری مجمع داروسازان كشور اظهار كرد: در این مجمع تاكید شد كه با وجود افزایش هزینه‌های داروخانه‌ها و پرداخت نشدن مطالبات این مراكز از سوی صندوق‌های بیمه، داروسازان مشكلی برای بیماران ایجاد نكنند و بر اساس دفترچه‌های بیمه به آنان دارو بفروشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha