سلامت نیوز: کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: سالانه 10 درصد به جمعیت دارای اضافه وزن در تهران افزوده می‌شود که این آمار با شدت کمتری در سایر مناطق کشور نیز وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سعیده معانی با بیان اینکه یکی از علل چاقی بدغذایی و جایگزینی غذاهای آماده، با ارزش غذایی کم و انرژی بالا، به جای غذاهای سنتی است گفت: بهترین راهکار برای پیشگیری از چاقی رعایت شیوه زندگی سالم یعنی تغذیه مناسب با مقدار کالری کم و فعالیت بدنی زیاد است.

وی افزود: محدودیت مصرف انرژی امری ساده و قابل دستیابی است که از طریق انتخاب و مصرف غذاهای سالمتر، افزایش سبزیها و میوه‌ها، روش طبخ با چربی کمتر امکان‌پذیر است که در مجموع به کاهش انرژی دریافتی منجر می‌شود.

معانی تاکید کرد: اولین روش برای افزایش سوخت انرژی، افزایش فعالیت بدنی است. فعالیت بدنی حجم چربی بدن را کم کرده و از کاهش توده عضلانی که در طی کاهش وزن رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: خوردن غذا در ظرفی کوچکتر، عدم مصرف نوشابه، چیپس و شیرینی، کاهش سرعت غذا خوردن، جویدن لقمه به مدت طولانی، ترک میز بعد از اتمام غذا، استفاده از میوه و سبزی تازه برای میان وعده، توصیه‌هایی در زمینه اصلاح شیوه زندگی است.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: در صورت موثر نبودن روشهای مطرح شده در زمینه کاهش وزن، دارو درمانی و جراحی توصیه می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha