سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مراکز فروش غذاهای آماده قارچ‌گونه همه جا روئیده‌اند و از ناآگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند و ناآگاهی مردم موجب کسب درآمدهای بسیار بالا برای آنها شده است.

سیدضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: 80 درصد ایرانیان دچار سوء تغذیه هستند که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی دچار مشکلاتی هستند.

وی گفت: فقط 20 درصد افراد جامعه هم به گرسنگی ظاهریشان و هم به گرسنگی‌ سلولی‌شان پاسخ داده‌اند و غذاهای با کمیت و کیفیت مناسب مصرف می‌کنند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: از 80 درصد افرادی که دچار سوء تغذیه هستند 20 درصد آنها به علت قرار گرفتن در زیر خط فقر توان خرید منابع غذایی کافی را ندارند و 40 درصد این افراد، افرادی هستند که در سطح بالای اقتصادی قرار دارند و به علت بیش‌خواری بیش از حد به سوء تغذیه مبتلا شده‌اند.

مظهری بیان داشت: سوءتغذیه عبارت از هر گونه عدم تعادل در مصرف مواد غذایی چه در بعد بیش‌خوری و چه در بعد کم‌خوری است.

وی ادامه داد: مراکز فروش غذاهای آماده به صورت قارچ‌گونه روئیده‌اند و از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند و  ناآگاهی مردم موجب کسب درآمدهای بسیار بالای آنها شده است آنان لذت آنی را به حسرت دائمی ترجیح می‌دهند؛ غذاهای آماده سرشار از مواد مضری است که می‌تواند به سلامت افراد جامعه ضرر برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha