سلامت نیوز: پزشكان می‌گویند به زودی می‌توان برای درمان سرطان ریه از نشانه‌های ژنتیكی كه عوامل موثر در بروز این بیماری هستند، كمك گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه ملی سئول در كره جنوبی دو ژن را مشخص كرده‌اند كه می‌توانند با هم تلفیق شده و یك ژن تركیبی را بوجود آورند كه منجر به بروز تومورهای سرطانی در این بیماران می‌شوند.

به گزارش سایت اینترنتی پرایوت هلت، دكتر جئونگ - سون سئو در این مطالعه خاطرنشان ساخت: ما متوجه شدیم كه با مطالعه روی ساختار ژنتیكی افراد می‌توانیم عوامل پنهانی را كه در بروز این سرطان نقش دارند، شناسایی كرده و به روشهای موثر برای درمان بیماران دست پیدا كنیم.

پزشكان می‌گویند با وجودی كه سیگار یكی از عوامل بسیار مهم در بروز این سرطان است اما با این حال از هر چهار بیمار مبتلا به سرطان ریه یك نفر اساسا سیگاری نبوده و هرگز در طول عمر خود از دخانیات استفاده نكرده است.

طبق آمار مركز مطالعات سرطان انگلیس، سرطان ریه دومین سرطان شایع در این كشور است و سیگار 5 برابر بیشتر از تصادفات رانندگی، قتل و خودكشی در انگلیس قربانی می‌گیرد.

بنابراین گزارش، سرطان ریه یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر در میان سرطان‌های شناخته شده است و بیشترین میزان مرگ و میر را در مقایسه با سرطان‌های سینه، پروستات و سایر سرطان‌های چندگانه دارد. متاسفانه چندین سال طول می‌كشد تا نشانه‌های سرطان ریه خود را بروز دهند. لذا در بیشتر مواقع این بیماری در مراحل بسیار پیشرفته تشخیص داده می‌شود.

روش‌های تشخیص در این بیماران باید مرحله به مرحله انجام گیرد،اما در مرحله‌ای که سلول‌ها دچار تکثیر و نامنظمی در تکثیر می‌شوند، هنوز نمی‌توان آن را تشخیص داد. وقتی سرطان ریه تشخیص داده می‌شود که از نظر رشد به مرحله‌ای رسیده که در عکس سی تی اسکن قابل مشاهده است. روش‌های تشخیصی دیگر مثل بررسی خلط از نظر سلول‌های سرطانی، عکس سینه، سی‌ تی اسکن و در صورت نیاز برونکوسکوپی و گرفتن نمونه از برونکوسکوپ از دیگر روش‌های تشخیص سرطان ریه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha