سلامت نیوز: نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: اگر دولت واقعا بعد از 5 سال قصد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را دارد باید اعتبار آن را در بودجه سال 91 لحاظ کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیف الله نصرتی افزود: تاکنون مکاتبات فراوانی در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب سال 86 مجلس شورای اسلامی شده است اما هنوز از اجرای آن خبری نیست.
وی گفت: طی نامه ای رسمی و در مراسمی از یک عضو هیئت رئیسه مجلس خواسته شد تا نسبت به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اقدام کند وی نیز قول داد از طریق هیئت رئیسه پیگیر اجرای این قانون باشند.
 
نصرتی ادامه داد: در جلسات آخر شورای عالی نظام پرستاری مصوب شد تا طی نامه ای به کمیسیون اصل 90 و دیوان عدالت اداری نسبت به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اعتراض شود.
 
نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: اگر پس از 5 سال دولت و وزارت بهداشت عزم جدی برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری دارند باید اعتبار آن را در قانون بودجه 91 ببینید تا بتوان عنوان کرد بنابر ردیف بودجه پیش بینی شده در بودجه سالیانه این قانون اجرا می شود.
 
نصرتی تأکید کرد: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به اعتباری  نیاز دارد که حتماً باید به طور مشخص در بودجه سالانه کشور مصوب  شود.
 
وی همچنین درباره قانون ارتقای بهره وری نیز گفت: به نظر می رسد از 300 میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش بهداشت و درمان از محل در آمدهای نفتی باید بخشی از آن به اجرای صحیح قانون ارتقای بهره وری (کاهش ساعت کاری پرستاران) اختصاص  یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha