كارشناس مسئول نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد،استفاده از نمك‌های خوراكی دارای بسته‌بندی كیسه‌های زرد رنگ را ممنوع اعلام و خاطرنشان كرد: مصرف كنندگان از نمك‌های با بسته‌بندی سلفون و یا از جنس پلی‌اتیلن استفاده نمایند، چرا كه بسته‌بندی‌ دولایه این نمك‌ها مانع از عبور نورخورشید و از بین رفتن ید موجود در نمك می‌شود.

نمك‌های با بسته‌بندی سلفون و یا از جنس پلی‌اتیلن را مصرف نكنید

مهندس رضا زارع در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا ازشهروندان خواست تا از مصرف نمك‌های خوراكی تصفیه نشده و فاقد پروانه ساخت از وزارت بهداشت، اكیداً خوداری نمایند.

وی خاطرنشان كرد:با توجه به نامشخص بودن میزان خلوص و ناخالصی‌های موجود در نمك‌های سنگ، این نوع نمك برای مصارف انسانی توصیه نمی‌شود و به كلیه مراكز تهیه و توزیع و طبخ غذا از قبیل رستوران‌ها،‌ اغذیه فروشی‌ها، هتل‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، چایخانه‌ها،‌ بیمارستان‌ها و سلف سرویس‌ سازمان‌ها و غیره توصیه می‌شود از مصرف نمك‌های تصفیه نشده و سنگ نمك جهت خیساندن برنج اجتناب كنند.

مهندس زارع تاكید كرد: شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت و آموزش پزشكی، ‌تاریخ تولید و تاریخ انقضاء بر روی برچسب فارسی محصول، از مواردی است كه باید در هنگام خرید مواد غذایی مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

كارشناس مسئول نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی یزد در پایان یادآور شد: مصرف كنندگان هنگام خرید نمك می‌بایست به مقدار ید موجود در بسته‌بندی نمك نیز توجه كنند، به طوری كه مقدار ید موجود در نمك در محدوده‌ی30 تا 45 میكروگرم در گرم می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha