دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۷
کد خبر: 39503

گرچه عوارض چشمی تیروئید شایع است ولی درباره‌ی مکانیسم‌ ایجاد آن اطلاع دقیقی موجود نیست. عوارض چشمی تیروئید معمولاً 6 ماه تا 2 سال قبل از علائم آزمایشگاهی هویدا می‌شود

سلامت نیوز: گرچه عوارض چشمی تیروئید شایع است ولی درباره‌ی مکانیسم‌ ایجاد آن اطلاع دقیقی موجود نیست. عوارض چشمی تیروئید معمولاً 6 ماه تا 2 سال قبل از علائم آزمایشگاهی هویدا می‌شود.
حساسترین تست‌ برای بررسی عوارض چشمی تیروئید اولتراسون A-SCAN می‌باشد که ضخیم‌شدن عضلات خارج چشمی را نشان می‌دهد.
وقتی اشکال پیدا می‌شود که مواد چربی در کاسه‌ی چشم زیاد می‌شود سؤال این است که چگونه این ازدیاد پیدا می‌شود. به نظر می‌رسد توسط اتوآنتی‌بادی سلول فیبروبلاست تبدیل به سلول چربی می‌شود. یا سیکلواکسیژناز یا آنزیم سیتوکین ممکن است محرک این تبدیل باشد و یا منوسیت‌ها در اوربیت ‌زیاد شده و سبب این تغییرات می‌شود با این همه دقیقاً منشاء این تغییرات معلوم نیست و احتیاج به تحقیقات بیشتری دارد و از نظر درمانی هم نظریات مختلف است.
در یک مقاله از سوئیس داروهای غیر استروئید مثل Diclofenac توصیه شده که تبدیل سلولهای فیبروبلاست را به سلولهای چربی کم می‌کند.
عده‌ای دیگر Rituximab را توصیه می‌کنند که در سطح سلولی روی سلولهای D Cells اثر می‌کند. از نظر پاتوژنز بیماری می‌توان گفت نه فقط التهاب علت آن است بلکه علل متعدد دیگر در کار است و اگر بتوانیم دقیقاً علت را مشخص نمائیم درمان مؤثر بیماری هم مشخص می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha