دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۷
کد خبر: 39505

تعداد بررسی‌های مربوط به پیامدهای بارداری در خانم‌های دچار اسکلروز مولتیپل multiple sclerosis یا MS محدود بوده و نتایج ناسازگار به دست داده است

سلامت نیوز: تعداد بررسی‌های مربوط به پیامدهای بارداری در خانم‌های دچار اسکلروز مولتیپل multiple sclerosis یا MS محدود بوده و نتایج ناسازگار به دست داده است.
با هدف تهیه‌ی داده‌های قابل اعتمادتر، محققان در بریتیش کلمبیا از موارد ثبت پرونده‌های پری ناتال استفاده کرده‌اند که شامل بیش از 99% زایمان‌ها در این منطقه در یک دوره‌ی11ساله‌ بوده است.
محققان این داده‌ها را به صورت ارجاع متقاطع با عدد شخصی سلامت و ثبت MS تهیه دیده‌اند که شامل80% بیماران MS در آن منطقه می‌شده است.
هر تولد MS با چند تولد شاهد از نظر دموگرافیک مقایسه شد.

اطلاعات مشروح در مورد دموگرافی، سابقه‌ی مامائی و شرایط طبی مشخص کرد که عوامل محدود کننده‌ی بالقوه‌ در این مورد به حداقل بوده‌اند.
در مجموع 432 ولادت از 321 خانم مبتلا به MS همراه 2975 ولادت از 2958 خانم بدون MS به دست آمد.
از نظر آماری MS مادر با سن بارداری، وزن تولد، زایمان واژینال به کمک فورسپس یا واکوئوم، زایمان با سزارین یا امتیاز آپگار همراهی نداشت.
Ann Neurolo 2011 Jul;70:41
خانم‌های مبتلا به MS که در سن بچه‌دار شدن هستند غالباً می‌پرسند آیا بارداری از نظر طبی بلامانع است.
نورولوژیست ‌در توجیه زیان‌ها و منافع قطع کردن داروی MS بیشتر و به صورت خاص بر سلامت مادر توجه می‌کند و به نحوه‌ی شیردادن و زمان شروع مجدد داروها بعد از زایمان تمرکز می‌نماید.
اما خانم‌های بیمار به وقایعی که برای نوزاد اتفاق خواهد افتاد نیز علاقه دارند.
تاکنون، ما فاقد داده‌ها در مورد این پرسش مهم بودیم. اما اکنون می‌توانیم خانم‌های مبتلا به MS را در مورد زایمان ‌و پیامد فوری پری ناتال مطمئن سازیم.
آنگونه که اکنون تدبیر می‌شود،MS  با افزایش احتمال زایمان زودرس، عوارض زایمان یا کم بودن وزن زایمان همراه نیست و بر پیامدهای کوتاه مدت نئوناتال تأثیر نمی‌گذارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha