سلامت نیوز: آمریکایی‌‌ها مقدار زیادی فرآورده‌های لبنی سرشار از کلسیم مصرف می‌کنند ولی باز هم میزان شیوع استئوپوروز در این کشور بالا است. در آسیا که از نظر تاریخی میزان پوکی استخوان و هم مصرف لبنیات پائین است پژوهشگران یک کلید اساسی یافته‌اند.

روشن شده است که برای جذب و مورد استفاده قرار گرفتن کلسیم، لازم است جمعیت پروبیوتیک روده سالم باشد. به پاس مکانیسم‌هایی، فقط با تطابق ساده‌ی جیره‌ی غذایی می‌توان در شیمی درونی بدن به نفع ساخت استخوان‌های قوی اختلال ایجاد نمود.

دانشمندان حدس می‌زنند که پروبیوتیک‌ها به بدن کمک می‌کنند تا به صورتی مناسب کلسیم را هضم کند. باکتری‌های دوست در روده ‌کوفاکتورهای ویتامینی لازم برای ساخته شدن استخوان از جمله ویتامین K, B12, B6, و اسید فولیک رامی‌سازند.

دانشمندان متوجه شده‌اند که تدارک اجزای پره بیوتیک و پروبیوتیک ‌برای لوله‌ی معده و روده‌جهت تقویت دریافت کلسیم اهمیت دارد. اما وقتی ازمکمل‌های پروبیوتیک‌ فریز شده وخشک شده استفاده می‌شود، ممکن است این نتایج فاحش حاصل نشود.

افزون برمکمل‌پروبیوتیک‌و پره بیوتیک،دانشمندان خانم‌ها را تشویق می‌کنند که به منظورسلامت استخوان بر میزان دریافت منیزیم بیفزایند، مصرف منیزیم سبب تنظیم جذب کلسیم دراستخوان‌ها شده و ازرسوب کلسیم دربافت نرم جلوگیری می‌کند.

میزان کلسیم به منیزیم درحالت تعادل مناسب بدن برابر 2 به 1 است. اما اگربه علت استرس یا مصرف مکمل‌ها یاغذاهای سرشار ازکلسیم دچار کمبود منیزیم شوید، باید میزان مصرف منیزیم را افزایش دهید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha