دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۷
کد خبر: 39509
سلامت نیوز: پرده بکارت ، در نظر مردها از قدیم چیزی رازآلود و خیال انگیز بوده است. خیلی ها آن را مهر طبیعت بر سند مهر مرد می شمردند که تازگی و معصومیت عروسشان را تضمین می کرد. اما چند و چون آن در هاله ای از ابهام بود و با توجه به فرهنگ حجب و حیا ، کسی نیز درباره ویژگی های آن زیاد نمی دانست. و همین عدم شناخت در بعضی مواقع منجر به مشکلات جدی و حتی تراژدی می گردید. امروزه به یمن پیشرفت های علمی و تغییرات فرهنگی ، اطلاعات ما در باره این موضوع بیشتر و نگاهمان به واقع بینی نزدیک تر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی مادر پرده بكارت در حقیقت یك غشای نازك ، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن ، و چیزی كه بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود كرده است. اینكه موجودیت و مفهوم پرده بكارت چیست یكی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است.

در طول نخستین مراحل رشد جنینی، به طور كلی هیچ بخش ورودی به واژن وجود ندارد.لایه باریك بافتی كه در این مرحله واژن را می پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسیم می شود، این لایه بعدها پرده بكارت را به وجود می آورد. در صورتیكه در مرحله قبل از تولد، تقسیم لایه به طور كامل صورت گیرد، موجب می شود بعضی زنان به طور مادرزاد، پرده بكارت نداشته باشند.

بسیاری تصور می كنند كه پرده بكارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتیكه اینطور نیست. پرده بكارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد. در نظر داشته باشید كه هیچ واژنی دقیقا شبیه آن دیگری نیست.اندازه و شكل این سوراخ از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است.

بعضی ها مادرزاد پرده بكارت ندارند، بعضی دیگر پرده بكارتشان بدون سوراخ است، درحالیكه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند كه ممكن است برای پاره كردن آن، كمك پزشك مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده می نامند.طی اولین دخول، پرده بكارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی كه زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

اگرچه بنظر نمی رسد این بخش وظیفه خاصی داشته باشد، و شاید بتوان گفت كه بافت آن باقی مانده ازفرآیند رشد و شكل گیری واژن باشد. بنظر می آید كه این بخش باعث می شود كه جرم و چرك نتوانند وارد سطح داخلی واژن گردند. حتی می توان گفت كه در بچه ها و اطفال ، پرده می تواند تا حدی یك نقش محافظتی را در برابر وارد شدن اشیا بداخل واژن بازی کند. در بعضی مواقع مشاهده میزان آسیب به پرده می تواند دلیل بر وجود رابطه نامشروع و یا حتی دال بر مورد آزار واذیت قرار گرفتن نیز تلقی گردد.

در طول تاریخ فرهنگهای بسیاری را می توان دید كه در آنها داشتن روابط جنسی خارج از چهارچوب ازدواج ، غیر قانونی بوده است. در این فرهنگها دست نخورده بودن پرده دال بر نداشتن رابطه جنسی برای فرد تلقی می گردد. اما از نظرعلمی مفهوم دست نخورده بودن پرده بیشتر به یك افسانه غیر واقعی می ماند. دلیل آن هم این است كه پرده دارای انواع گوناگونی از نظر شكل ، ضخامت و اندازه می باشد. حتی ازانواع آن می توان به نوع حلقوی آن اشاره كرد كه پرده تمامی ورودی داخل واژن را مسدود می كند و تنها یك سوراخ در میان آن قرار دارد. یا میتوان به پرده جداره دار اشاره كرد كه دارای شكافهای باریكی در قسمت مركز به پایین آن می باشد.

اكثر پرده ها تمامی بخش ورودی واژن را پوشش نمی دهند و همواره دارای منافذی برای خروج خون و مواد زائد در طول مدت عادت ماهیانه هستند.اما در بعضی موارد نادر پرده می تواند قطور باشد و یا بدون سوراخ بوده و یا تمامی بخش ورودی واژن را پوشش دهد. اینگونه پرده ها احتمالاٌ اجازه قاعدگی و یا نفوذ آلت جنسی مرد در زمان آمیزش جنسی و یاهر چیزی كه بخواهد وارد واژن گردد را نخواهند داد.

در اینصورت در زمان سیكل ماهیانه خونریزی صورت نخواهد گرفت و نتیجه آن پر شدن واژن از خون خواهد بود كه این خون می تواند به سمت رحم حركت كرده و موجبات دردسر را برای فرد فراهم آورد. پزشكان این مانع را با یك جراحی ساده و ایجاد شكاف برطرف می کنند.

از آنجا كه پرده بكارت می تواند دارای اشكال مختلف باشد ، باید دریافت كه بازبینی آن نمی تواند دلیل محكمی برای اثبات این مورد باشد كه فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست می تواند افرادی را هم كه پرده آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ،خودارضایی، استفاده از تامپون ، كشیدگی بیش از حد ، نبود مادر زادی ، تستهای پزشكی و غیره دچار آسیب گردبده ، به دردسر اندازد. حتی بسیاری از مدارك از این حكایت می كنند كه پارگی پرده در اثر كشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیك و یا اسب سواری نیز شایع است.

گونه ای پرده نیز وجود دارد كه بسیار انعطاف پذیر و قابل ارتجاع بوده و در اثر ورود آلت جنسی یا جسم خارچی به واژن ، ممکن است پاره نشود ودوباره به حالت قبلی خود باز گردد. در ادامه باید یاد آور شد كه پارگی پرده ممكن است با مقداری درد و مدتی خونریزی همراه باشد ولی موارد بسیاری نیز وجود دارد كه پرده بدون درد و خونریزی پاره گردیده است .

انواع مهم پرده عبارتند از :

1- پرده بکارت بدون منفذ

2- پرده بکارت مثلثی

3- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)

4- پرده بکارت نوع هلالی

5- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)

6- پرده بکارت نوع غربالی

7- پرده بکارت نوع زبانه دار

8- پرده بکارت نوع دندانه دار

9- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی

10- پرده بکارت بسیار سخت و سفت


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha