سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 39511
سلامت نیوز : بعد از سال‌ها كه شهروندان تهرانی از كیفیت بد آب تهران گلایه و مسئولان طبق معمول این موضوع را تكذیب می‌كردند روز گذشته رئیس مركز بهداشت محیط و كار وزارت بهداشت یكسان نبودن كیفیت آب در تهران را تایید كرد. به گفته وی در برخی از نقاط تهران از آب چاه بیشتر استفاده می‌شود و در بعضی از مناطق از آب سطحی استفاده می‌کنند که طبعا کیفیت آب نیز متفاوت است.

به نوشته تهران امروز  اگر چه مسئولان یا خیلی دیر متوجه این موضوع شدند و یا خیلی دیر موضوعی به این واضحی را اعلام عمومی كردند اما شهروندان تهرانی سال هاست كه متوجه این موضوع هستند و با بیماری‌هایی كه از نوشیدن این آب گریبانگیرشان شده، دست و پنجه نرم می‌كنند. بیماری‌هایی كه هیچ كدام از مسئولان وزارت بهداشت حاضر نمی‌شوند آن را به آب‌هایی نسبت دهند كه گفته می‌شود طبق استانداردهای كشورمان گند زدایی شده و مشكلی ندارد.

شهروندان تهرانی هنوز خبر پیدا شدن یك جسد در منبع آب شرب تهران را فراموش نكرده‌اند. جسدی كه در زمان كشف این‌قدر از بین رفته بود كه شناسایی هویت و جنسیت آن برای پزشكی قانونی نیز ممكن نبود و معلوم نبود چند روز در منبع آب تهران بوده و بعد كشف شده است. اما همان زمان هم مسئولان وزارت بهداشت به شهروندان م‍ژده دادند كه هیچ مشكلی برای آب آشامیدنی تهران به وجود نیامده و مردم با خیال راحت از آب لوله كشی استفاده كنند.

 این روزها اما بحث آب دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. استفاده كردن از مواد ضد عفونی كه استاندارد نیست و ممكن است برای شهروندان مشكلزا شود از آخرین «شایعه» در خصوص آب تهران است. اگر چه این موضوع هم توسط ندافی تكذیب شد اما تجربه نشان داده است كه هر موضوعی كه در كشور ما توسط مسئولان به شدت تكذیب شود بعد از مدت كوتاهی توسط مرجع دیگری تایید می‌شود و زیاد نمی‌شود بر تكذیبیه‌های مسئولان اعتماد كرد.

  استفاده از بطری‌های آب معدنی آخرین راهكار برای شهروندانی است كه نمی‌دانند آب لوله كشی شهرشان چه مشكلاتی دارد و آیا آبی كه امروز در لوله‌های آب جاری است سلامت هست یا نه؟ اما بطری‌های آب نیز نمی‌توانند گزینه مناسبی باشند وقتی كه كارشناسان بیشتر از نیمی از این آبها را غیر استاندارد معرفی می‌كنند و معتقدند آب‌هایی كه به عنوان آب معدنی فروخته می‌شوند از آب لوله كشی شهر پر شده‌اند و ممكن است بهداشتی هم نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha