سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
سلامت نیوز : قضات دادگاه كیفری استان البرز به زودی دو مرد افغان را كه بعد از تعرض به زنی معتاد او را به قتل رساندند، محاكمه خواهند كرد. این دو مرد از‌سال گذشته در بازداشت به سرمی‌برند و به جرایم‌شان اعتراف كرده‌اند.
به نوشته شرق ماموران كلانتری محمدشهر كرج روز 29 خرداد‌سال گذشته خبری دریافت كردند كه از كشف جنازه یك زن در باغی در محدوده استحفاظی‌شان حكایت داشت. ماموران وقتی به محل حادثه رفتند با مشاهده جسد به این نتیجه رسیدند كه وی به قتل رسیده است به همین دلیل كارشناسان بررسی صحنه جرم و كارآگاهان جنایی در باغ حاضر شدند و تحقیقات تخصصی‌شان را آغاز كردند. آنها فهمیدند مقتول قبل از مرگ مورد آزار جنسی قرار گرفته است و سپس قاتل یا قاتلان با جسمی سخت چند ضربه به سر او وارد كرده‌اند اما فشار بر عناصر حیاتی گردن و خفگی علت اصلی مرگ این زن 33ساله است. كارآگاهان كه از طریق مدارك شناسایی مقتول به هویت او به نام نرگس پی برده بودند برای اطلاع از اینكه این زن چگونه و با چه انگیزه‌ای كشته شده است به بررسی زندگی خصوصی او پرداختند.
آنها فهمیدند نرگس زن معتادی است كه همراه با دختر نوجوان و شوهر صیغه‌ای خودش كه مردی 24‌ساله به نام شاهرخ است زندگی می‌كرد. شاهرخ هنگامی كه تحت بازجویی قرار گرفت با ابراز بی‌اطلاعی از نحوه قتل همسرش گفت: «نرگس دیشب برای خرید از خانه بیرون رفت اما هر چه منتظرش ماندم برنگشت. در حالی‌كه نگران شده بودم چند بار با تلفن همراه او تماس گرفتم ولی همسرم به تلفن جواب نداد.»
افسران جنایی كه پی برده بودند شاهرخ نیز به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارد به همین دلیل برای اطلاع از صحت یا سقم گفته‌های وی فهرست مكالمات تلفنی مقتول را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند كه این زن و شوهر نیمه‌شب‌ قبل از كشف جسد دو بار تلفنی با هم صحبت كرده‌اند و ادعای مرد جوان مبنی بر ناموفق بودن تماس‌هایش صحت ندارد.
نفر بعدی كه مورد تحقیق قرار گرفت دختر نوجوان مقتول بود. او به كارآگاهان گفت: «آن شب حدود ساعت 12 مادرم همراه شاهرخ از خانه بیرون رفتند و یك ساعت بعد شاهرخ به تنهایی به خانه برگشت و وقتی از او درباره مادرم پرسیدم گفت او صبح برمی‌گردد.»
دروغگویی‌های شاهرخ و همچنین اظهارات دخترخوانده او سبب شد ماموران به این مرد مظنون شوند و بار دیگر از وی بازجویی كنند. مرد جوان این بار گفت: «من جوشكار هستم و مسافركشی هم می‌كنم اما چون هم خودم و هم زنم به مصرف كراك معتاد بودیم، درآمدم كفاف نمی‌داد و نرگس قبول كرده بود با مردان ثروتمند رابطه برقرار كند و از آنها پول بگیرد. آن شب هم او را برای برقراری رابطه با یك مرد بردم اما بعد از آن نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و او چگونه كشته شد.»
كارآگاهان در گام بعدی گوشی تلفن همراه مقتول را كه به سرقت رفته بود ردیابی كردند و فهمیدند این خط توسط مردی افغان استفاده می‌شود. این مرد بعد از دستگیری گفت گوشی را از یكی از هم‌وطنانش خریده است.
به این ترتیب متهم 30‌ساله كه حیدر نام دارد بازداشت شد. او در بازجویی‌های تخصصی به قتل اقرار كرد و گفت: «آن شب من و دوستم كه با هم در یك ساختمان نیمه‌كاره كار می‌كردیم زنی را در حال عبور از مقابل ساختمان دیدیم و او را به زور داخل خانه كشاندیم و به او تعرض كردیم بعد هم درگیری پیش آمد و او را كشتیم. ما جسد را زیر مصالح ساختمانی پنهان كردیم و روز بعد در فرصتی مناسب آن را به یك باغ بردیم و در آنجا رها كردیم.»
ماموران در ادامه با راهنمایی این مرد، متهم دوم را نیز كه جوانی 20‌ساله است بازداشت كردند و او هم جرمش را گردن گرفت. بعد از آن صحنه قتل بازسازی شد و بازپرس جنایی با اتمام تحقیقات مقدماتی برای دو متهم قرار مجرمیت صادر كرد.
بنا بر این گزارش اكنون با صدور كیفرخواست علیه متهمان پرونده به دادگاه كیفری استان البرز ارجاع داده شده است و مردان افغان به زودی پای میز محاكمه می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha