اگر شب‌ها پای تلویزیون و آگهی‌های تبلیغاتی آن می‌نشینید، حتما بیشتر مواقع در میان انبوهی از تبلیغات بی‌انتها درباره محصولات و داروهای معجزه‌ كننده كاهش وزن گرفتار شده‌اید كه شما را به تهیه این قبیل محصولات وسوسه می‌كنند.

سلامت نیوز: اگر شب‌ها پای تلویزیون و آگهی‌های تبلیغاتی آن می‌نشینید، حتما بیشتر مواقع در میان انبوهی از تبلیغات بی‌انتها درباره محصولات و داروهای معجزه‌ كننده كاهش وزن گرفتار شده‌اید كه شما را به تهیه این قبیل محصولات وسوسه می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هر یك از این آگهی‌ها به شما تضمین جدی می‌دهد با مصرف این داروها می‌توانید هرچیزی كه دلتان می‌خواهد بخورید و بدون نیاز به ورزش كردن، وزن خود را كاهش دهید.

از سوی دیگر، در قرن حاضر كه چاقی به یك معضل جدی در جهان تبدیل شده است، ‌بازار این قبیل داروها هر روز داغ تر می‌شود. اما آیا این محصولات واقعا شایستگی این همه تعریف و تبلیغ را دارند و آیا رسیدن به وزن سالم به همین سادگی امكانپذیر است؟

در این مقاله كه به تازگی در سایت اینترنتی هلت می آپ به چاپ رسیده با حقایق تلخی روبرو شدیم كه در پس نقاب خوش آب و رنگ این دارو‌های فریبنده پنهان شده‌اند.

در تبلیغات بسیاری از این محصولات ادعا می‌شود كه محصول مورد نظر از جذب چربی در بدن شما جلوگیری می‌كند و یا اینكه متابولیسم شما را به گونه‌ای فریب می‌دهد كه معده شما بیشتر احساس سیری كند، اما واقعیت این است كه این توضیحات هیچ كدام اساس علمی ندارند و نمی‌توان صحت این ادعاها را براساس یافته‌های پزشكی مستند ثابت كرد. به این ترتیب تمام توصیفات و توضیحات كه درباره این محصولات ارائه می‌شوند شفاف نبوده و اكثر شركت‌های تولید كننده از توضیحات نادرست برای تبلیغ كالای خود استفاده می‌كنند.

علاوه بر این داروهای مزبور نه تنها به كاهش وزن كمك نمی‌كنند بلكه مصرف آنها حتی عوارض جانبی جدی و خطرناكی نیز بدنبال دارد كه شایعترین آنها عبارتند از: افزایش ضربان قلب، تداخل‌های ناخوشایند و مضر با سایر داروهای نسخه‌ای فرد، بی خوابی، تحریك پذیری معده و عصبیت و تحریك پذیری عصبی .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha