سلامت نیوز: معاون خدمات شهری گفت:جمع آوری زباله های بیمارستانی برعهده شهرداری تهران نیست اما از آنجا که شورای شهر تکلیفی برعهده ما گذاشت به این بخش ورود یافتیم.

حسین کلخورانی در گفت وگو با پانا، در خصوص پسماندهای بیمارستانی، با بیان اینکه زباله های عمومی می بایست فاقد زباله های عفونی باشند، اظهار کرد: از زمانی که مساله زباله های بیمارستانی و عفونی در مطبوعات مطرح شد، وزرات بهداشت تمامی بیمارستان های خود را موظف کرد تا تجهیزات مربوط به سوزندان این زباله ها فراهم سازند.
وی با بیان اینکه گویا تجهیزات مورد نیاز در این بخش در بیمارستان های بزرگ تهیه شده و در حال استفاده است، گفت: جمع آوری زباله های بیمارستانی برعهده شهرداری تهران نیست اما از آنجا که شورای شهر تکلیفی برعهده ما گذاشت به این بخش ورود یافتیم.

معاون خدمات شهری تهران همچنین تصریح کرد: بر اساس تکلیف شورای شهری با 90 مرکز درمانی و بیمارستانی قردادی مبنی بر جمع آوری زباله های عفونی به صورت ویژه بستیم تا در سلول دفن بهداشتی دفن کنیم و هیچ کار دیگری بر روی آنها انجام نمی دهیم.

کلخورانی در خصوص سوزندان زباله های بیمارستانی و عفونی توسط شهرداری تهران نیز به پانا ، گفت: هم اکنون تاسیساتی در این خصوص در کهریزک در حال نصب است که به نوعی زباله سوز است زیرا در دمای بالای 500 درجه زباله ها می سوزاند از این رو می توان امیداور بود که زباله های بیمارستانی نیز توسط این زباله سوز، سوزانده شود.
وی با بیان اینکه کلنگ این زباله سوز سه ماه پیش زمین زده است، افزود: تمامی تلاش ها بر این است تا نیمه دوم سال 91 بتوانیم از این زباله سوز با ظرفیت زباله سوزی 300 تن زباله استفاده کنیم.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه امیدواریم تا آن زمان بیمارستان ها خود مجهز به سیستم زباله سوز شوند، تصریح کرد: در صورت نیاز ما بخشی از ظرفیت موجود را به این منظور اختصاص می دهیم در واقع اولین همکاری ما با وزارت بهداشت برای سوزندان زباله های بیمارستانی در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha