سلامت نیوز: در یك مطالعه جدید روی گروهی از مردان میانسال ساكن نیوجرسی معلوم شد كه مصرف استاتین‌ها با كاهش خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، استاتین‌ها داروهای كاهش دهنده كلسترول هستند و مصرف آنها احتمال مرگ ناشی از این سرطان را كاهش می‌دهد.

استفان مارسلا، متخصص دانشگاه پزشكی و دندانپزشكی نیوجرسی در آمریكا دراین باره متذكر شد: این یافته بدین معنی نیست كه ما می‌توانیم با داروهای استاتین به جنگ این سرطان‌ تهاجمی و بدخیم برویم اما تایید می‌كند كه كنترل میزان كلسترول خون می‌تواند خطر این سرطان مرگبار را تا حد قابل ملاحظه‌ای كاهش دهد.

به گزارش فاكس نیوز، مارسلا تاكید كرد: ممكن است بسیاری از مردان از این نوع داروها برای محافظت از قلبشان استفاده كنند اما در واقع داروهای استاتین می‌توانند برای پروستات نیز مفید باشند. سرطان پروستات نوعی بیماری است که در آن سلولهای بدخیم از بافتهای پروستات نشات می گیرند و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر و منجر به افزایش حجم در هر یک از اجزای سلولی غده پروستات می‌شوند.

سرطان پروستات دومین سرطان شایع بعد از سرطان ریه در میان مردان است. اطلاعات آماری و علائم بالینی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات مبین سه طیف گسترده روند رشد این بیماری است. سرطان پروستات می‌تواند دارای رشد آهسته بوده و زمانی طولانی تا بروز علائم بالینی آن داشته باشد. در مواردی دیگر تومور به سرعت رشد کرده و تهاجم تومور به بافت‌های دیگر امکانپذیر می شود. در چنین مواردی مدت فاصله زمانی بین شروع بیماری و گسترش دامنه آن بسیار کوتاه است. مابین این دو طیف رشدی نیز تومورهایی وجود دارند که سرعت رشد آنها در حد متوسطی است.

مارسلا و دستیارانش با بررسی اطلاعات پزشكی ثبت شده از 380 مردی كه بر اثر سرطان پروستات مرده بودند و همچنین 380 مرد دیگر در گروه سنی و نژاد مشابه كه سالم و یا به نوع خفیف این سرطان مبتلا بودند به نتایج فوق دست یافته‌ و اطلاعات جدید را در مجله «سرطان» ارائه كرده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha