سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
سلامت نیوز :نزدیك به سه سال از ازدواج من و همسرم كه همكار نیز هستیم می‌گذرد. در دوران نامزدی آنقدر حرف برای گفتن داشتیم كه بعضی مواقع زمان برای بازگویی آنها نداشیتم و هیچگاه از حرف‌های یكدیگر خسته نمی‌شدیم اما اكنون هیچ حرفی نداریم كه ساعات خالی‌مان را پر كند بجز صحبت‌های مربوط به مسائل كاری، در واقع به نوعی طلاق عاطفی رسیده‌ایم. از دیدگاه شما چه راهكارهایی وجود دارد تا شادی و ساعات خوش گذشته بازگردد؟

دكتر كاظم قجاوند در روزنامه ایران پاسخ این هموطن را اینگونه داده است : شرح حال ارائه شده دغدغه بسیاری از زوج‌های تحصیلكرده یا مشابه این مورد است زیرا پس از گذشت چند سال نوعی سردی و ركود روابط زوج‌ها را دربرمی‌گیرد.

در حقیقت از وضعیت زندگی موجودشان دچار دلزدگی می‌شوند، در این موارد پیشنهادهایی ارائه می‌شود تا سردی این روابط افزایش پیدا نكند. برای مثال باتوجه به سن زوجین، باید موضوعاتی مدنظر قرار گیرد تا در مورد آنها صحبت كنند. مسائلی كه نسبت به آنها اتفاق‌نظر داشته باشند و سعی شود در طول هفته بیشتر به این موضوعات پرداخته شود و تفكرشان را به آن سمت و سو سوق دهند. كافی است زن و شوهر، كمی زاویه دیدشان را تغییر دهند تا اینگونه مسائل مشترك میان خودشان را پیدا كنند. بهتر است برای گردش روزانه‌شان تصمیم‌گیری كنند تا ساعات بیشتری را بدون مدنظر قرار دادن مسائل كاری در كنار یكدیگر بگذرانند.

سعی كنند در محیط خانه كمتر به مسائل كاری بپردازند، با اتفاق‌نظر در مورد برنامه‌های روزهای آینده‌شان تصمیم‌گیری كنند و روش‌های برقراری ارتباط صحیح و درست صحبت كردن با یكدیگر را بیاموزند. از طرفی دیگر سپری شدن سه سال در كنار یكدیگر، زمان فرزندآوری است. بهتر است در مورد ورود فرزندی به زندگی‌تان بیشتر فكر كنید زیرا با اضافه شدن عضوی جدید به عنوان فرزند، موضوعات متنوعی نیز به زندگی شما پا می‌گذارد.

رفتارهای نوزاد، مراحل رشد او و اتفاقات و شیرین‌كاری‌هایی كه در هر مرحله از رشدش رخ می‌دهد جو حاكم بر محیط خانه را تغییر می‌دهد. تفكر نسبت به آینده فرزند و مسئولیت‌های او، سردی زندگی را با گرمایی خاص آشنا می‌كند. علاوه بر این بارداری در سنین بالای 30 سال، ریسك بیشتری را می‌طلبد، بنابراین در صورت داشتن شرایطی منطقی ورود كودك به جمع شما بسیار كمك‌كننده و اثربخش خواهد بود. همچنین رفت و آمد با اقوام و یا دوستان خانوادگی به‌طوری كه زن و شوهر را از فضای كاری‌شان دور كند تأثیر بسزایی در بهبود روابط میان آنها خواهد داشت.

ورزش، پیاده‌روی، رفتن به سینما و مشاهده فیلم و تئاتر و در نهایت هم‌صحبتی و همفكری در مورد موضوع و شخصیت‌های فیلم از دیگر راهكارهایی است كه زمان‌های خالی و یا اوقات فراغت شما را پوشش می‌دهد و بدیهی است اگر از این راهكارها، در زندگی‌تان بهره بگیرید. نه تنها اوقات فراغتی برای شما نخواهد ماند بلكه برای انجام این راهكارها با كمبود فرصت نیز روبه‌رو خواهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha