سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 39539
سلامت نیوز : رشد روزافزون اعمال جراحی زیبایی در بین زنان ایرانی، مشکلات و عوارض زیادی برای آنان ایجاد کرده است. به همین منظور دکتر محمد گلشنی ، متخصص پوست و مو و دبیر انجمن پوست و موی ایران طی یادداشتی به عوارض انجام عمل‌های زیبایی توسط افراد غیر متخصص و روش​های نادرست رایج در جامعه پرداخت.

وی برای سینانیوز نوشت: «مراجعه روزمره افرادی که طالب زیبایی هستند به پزشکان غیرمتخصص پوست و ترویج جراحی​های غیرضروری، آسیب جدی به آنان وارد کرده است.»
برخی از این آسیب ها به اختصار عبارتند از: «همانطور که می‌دانید جهت رفع نقایص صورت در نواحی گونه‌ها، لب‌ها و خطوط چروک صورت از انواع ژل‌های غیراستاندارد و بدون مجوز استفاده شده که از عوارض شایع آن می‌توان به واکنش جسم خارجی، ایجاد آلرژی، حرکت و افتادگی ژل‌ها و ایجاد عفونت در محل ژل اشاره کرد. برای احتراز از این عوارض می‌توان از ژل​های هیالوروئیک اسید که موقت بوده و کمترین عوارض را دارد، با اطمینان بیشتری استفاده نمود. بدین خاطر، وجود برچسب وزارت بهداشت برای حصول از اصالت ژل الزامی است.»

«استفاده از چربی خود شخص به جای ژل‌ها، در پر کردن نقایص صورت به علت مشکلات تزریق و در‌‌نهایت عدم ماندگاری کافی، کمتر توصیه می‌شود. همچنین استفاده از سم بوتولینوم (بوتاکس) کاربرد وسیعی در جوان​سازی صورت پیدا کرده است. دانستن این نکته ضروری است که به علت وجود انواع قاچاق ساخت کشور چین، به وجود برچسب وزارت بهداشت بر داروی فوق باید دقت نمود.»

«استفاده از لیزر در درمان بیماری‌های پوست، نیازمند دانش کافی در زمینه کاربرد لیزر و شناخت ساختمان و بیماری‌های پوست بوده و بدین سبب جهت اعمال فوق، مراجعه به متخصصان پوست و کلینیک‌های تخصصی پوست توصیه می‌شود.»
«عمل جراحی کاشت مو، عمل سنگین و طولانی بوده و به علت امکان عوارض فراوان مثل عفونت محل عمل، اسکار وسیع، دفع پیوند و غیره لازم است فقط توسط متخصصان پوست، جراحان پلاستیک و یا متخصصان و جراحان سر و گردن و گوش و حلق و بینی انجام پذیرد.»
«همچنین استفاده از چرخ‌های UV جهت برنزه کردن پوست به علت ایجاد عوارض خشکی پوست و ایجاد لکه‌های پوستی، پیری زودرس و در نهایت گاهی سرطان‌های پوستی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha