سلامت نیوز: سرپرستار بخش جراحی قلب باز مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: تمیز و خشک نگهداشتن زخم ها بهترین راه نگهداری جراحات پس از جراحی قلب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، سید حبیب الله هاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: برای تمیزی این جراحات، شستن بدن با آب و صابون کفایت کرده ، و از به کار بردن پماد و روغن خودداری کنید.

وی، شستن زخم ها به صورت آهسته از بالا تا پائین با آب دارای درجه متعادل به مدت ده دقیقه در زمان استحمام را توصیه کرد.

هاشمی تصریح کرد: استحمام و دوش گرفتن با درجه زیاد آب به مدت طولانی می تواند باعث افت فشار خون و شوک شود.

وی خاطر نشان کرد: بیماران با مشاهده درد غیر معمول، ترشح چرکی، قرمزی، گرمی اطراف زخم و تب بیش از 38درجه سانتی گراد باید به پزشک مراجعه کنند.این علایم نشانه های عفونت زخم است.

سرپرستار بخش جراحی قلب باز، با اشاره به استفاده از یک رژیم غذایی سالم با مشورت پزشک یا متخصص تغذیه گفت: رژیم کم نمک و کم چربی با افزایش وعده های غذایی، بهترین رژیم برای بیماران تحت عمل جراحی قلب است.

هاشمی افزود: توصیه می شود که این بیماران گوشت سفید مانند مرغ و ماهی به صورت کبابی یا آب پز رابه جای مصرف گوشت قرمز مصرف کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیماران دارای فشار خون و دیابت باید از مصرف نمک و شکر پرهیز کنند.

این سرپرستار بخش جراحی قلب باز در پایان گفت: بیماران تحت جراحی قلب برای بهبودی بهتر و زودتر باید میوه و سبزیجات تازه،حبوبات و غلات، جوانه گندم، دانه های مغزدار خام و بدون نمک، شیر و ماست کم چرب، زیتون و روغن آن، مصرف سفیده تخم مرغ را مصرف و مصرف مایعات به ویژه آب (حداقل هفت لیوان روزانه) مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فتاحی ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    0 0
    با سلام تشکر از سایتتون پدرم 20روزه جراحی قلب کرده دچار ضعف زیادی پاها و دستاش بی حس میشه نظرتون راجب این مساله میخواستم با تشکر