سلامت نیوز: محققان استرالیایی بر اساس یک مطالعه جدید دریافتند، کودکانی که پرخاشگر و به لحاظ احساسی سرد هستند، اغلب تماس چشمی خیلی کمی با مادرانشان دارند و در عین حال به محبت و مهر مادری چندان واکنشی نشان نمی‌‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، روانپزشکان می‌گویند: «یک مغز سالم و طبیعی به سر نخ‌ها‌ی بیولوژیکی واکنش نشان می‌‌دهد و چشم ‌ها و نگاه دیگران می‌تواند بسیاری از این سرنخ ‌ها را به مغز بدهند.»

دکتر مارک دادز متخصص دانشکده روان‌شناسی دانشگاه نیو سوات ویلز در استرالیا می‌ گوید: «گروهی از کودکان هستند که کاملا از این لحاظ با بقیه تفاوت دارند. آن‌ها احساسات بسیار کمی دارند و با این سر نخ‌‌های بیولوژیکی متداول ارتباط برقرار نمی‌ کنند.»

این متخصصان در حال مطالعه روی الگوهای تکراری پرخاشگری، خصومت و رفتارهای ضد اجتماعی در کودکان هستند.

در اکثر موارد کودکان پرخاشگر از نظر احساسی بسیار پر حرارت هستند و سطح طبیعی از همدردی هم دارند، هر چند در صنعت پرخاشگری بسیار فعال هستند، اما از سوی دیگر گروه کوچکتری از کودکان پرخاشگر هم وجود دارند که از نظر احساسی سرد هستند و در همدردی با دیگران دچار مشکل می‌ شوند. این گروه از کودکان ممکن است در سنین بالا‌تر به جنایات و تخلفات جدی و مصرف مواد مخدر روی بیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha