سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 39554
سلامت نیوز: افزایش تاثیر وکاهش عوارض جانبی مزییتهای اولین فرآورده نانو دارویی تزریقی ضد سرطان در خاورمیانه است.

کاشف نانو دارو ضد سرطان درجلسه رونمایی از بهره برداری انبوه این دارو در گفتگو با سینانیوز، گفت: «یکی از راه‌های درمان سرطان، شیمی درمانی با عوارض زیاد وعمر کم دارو است.»
دکتر محمودرضا جعفری با تاکید بر کاهش عوارض جانبی و عمرطولانی دارو و همچنین نفوذ پذیری در مولکول‌های تومور اظهار داشت: «مراحل ساخت این دارو یا تجربه بیست ساله نانولیپوزوم مدت ۱۰ سال بطول انجامید. این دارو در نمایشگاه تهران با حضور رئیس جمهور رونمایی شد وامروز در نمایشگاه فناوری وپژوهش مشهد به بهره برداری انبوه رسید.»
جعفری تصریح کرد: «هزینه یک ویال دارو یک سوم مشابه خارجی با مبلغی بالغ بر ۳۰۰ هزارتومان توزیع می‌گردد.»
این دارو ساز صنعتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۵طرح جدید در جهت دارو رسانی فعال وافزایش کارایی وکاهش عوارض جانبی دردست است، گفت: «افزایش نفوذ وماندگاری داروموجب تجمع دارو درمحل تومور وآزادسازی سلول‌های تومور می‌شود.»

داروی ضد سرطان دستاورد بسیج جامعه پزشکی
مهم‌ترین دستاورد سال جاری بسیج جامعه پزشکی در نمایشگاه فناوری وپژوهش مشهد داروی ضد سرطان است.

داروی ضد سرطان سلول‌های بنیادی یکی از دستاوردهای سال جاری در نمایشگاه فناوری وپژوهش مشهدبود که به معرض دید عموم گذاشته شده است.

این دارو که در دوره آزمایش داوطلبانه تزریق بسرمی برد، بعد از گذشت شش ماه از رونمایی و پس از گذراندن دوره داوطلبانه به تولید انبوه می‌رسد.

این گزارش حاکیست برای این منظور از بیماران خون​گیری وسلول‌های منوسیده را جداسازی ودر فلاکس‌های کشت سلول طی دوره ۷ روزه قرار و پس از تمایز با چند سلول
دیگر، دوباره به شخص بیمار تزریق وباعث فعال شدن سیستم ایمنی برعلیه تومور مورد نظر می‌گردد.

مزیت این روش تحمل درد کمتر بیمار و خالص سازی سلول‌های مورد نظر برای آزاد سازی سلول‌های تومور است.

در حال حاضر این فرآورده در شرکت دانش بنیان اکسیر نانوسینا با حمایت ستاد ویژه توسعه فن آوری نانو و همکاری موسسه توسعه فن آوری نخبگان و پشتیبانی دفتر همکاری‌ها وفن آوری ریاست جمهوری در شرکت داروسازی سبحان انکوژی که یکی از کارخانه‌های گروه دارویی سبحان تحت نظارت ستاداجرایی فرمان امام (ره) است تولید می​شود.
ازاین نانودارو جهت درمان سرطان تخمدان، سرطان سینه، سرطان مولتیپل می‌لوما وسرطان کلینیکی استفاده می​شود. این فرآورده به دلیل دارا بودن اندازه ذره‌ای ۱۰۰نانو قادر است بافت تومور را مورد هدف قرار دهد. افزایش تاثیر، کاهش عوارض جانبی و بخصوص کاهش سمیت قلبی از جمله مزایای آن در مقایسه با دو کسوروبیسین آزاد می‌باشد به همین دلیل کفایت درمان افزایش می‌یابد و در واقع اثر یخشی آن و انتخابگری این نانو دارو بگونه‌ای است که برای بیماران سرطانی در مراحل آخر یکی از امید‌ها است.

پژوهشکده‌های مجازی بسیج جامعه پزشکی

همچنین بنابر این گزارش، در غرفه بسیج جامعه پزشکی در نمایشگاه پژوهش وفناوری مشهد، فعالیت‌های پژوهشکده‌های مجازی با هدف اطلاع رسانی وآشنایی پژوهشگران وجذب آن‌ها به منظور همکاری واستفاده از امکانات به معرض معرفی گذاشته شده بود.
سایت بروز شده که شامل عناوین مختلف منابع اطلاعاتی، عنوان کتابهای مختلف، پایان نامه‌های متعدد، عکس، فیلم، مقاله، اطلاعات دارویی وهمچمین تعداد بی‌شماری مجله وجود دارد که از طریق بروشور اطلاع رسانی می‌شود.
شایان ذکر است نمایشگاه پژوهش وفناوری تا شامگاه امروز ادامه دارد و بازدید برای تمامی بازدید کنندگان آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha