سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 39563
سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن علمی پروستودنتیست های ایران با هشدار نسبت به برخی تبلیغات گمراه کننده مبنی بر ایمپلنت های دندانی مادام العمر گفت: انتخاب صحیح بیمار، رعایت اصول علمی در کاشت ایمپلنت، مهارت دندانپزشک و رعایت اصول بهداشتی در نگهداری، شرط های اصلی برای طول عمر مفید و طولانی به شمار می رود.

دکتر غلامرضا غزنوی به مناسبت برپایی "یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پروستودنتیست های ایران" که 14 تا 16 دی ماه در هتل المپیک تهران برپا می شود، سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: تبلیغات می بایست براساس اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد، درحالیکه هم اینک شاهدیم در برخی تبلیغات، واقعیت ها به گونه ای دیگر بیان می شود.
 
وی ادامه داد: یکی از ضروریات موفقیت درمان، انتخاب صحیح بیمار است، زیرا برخلاف تبلیغات صورت گرفته، درمان ایمپلنت برای بیماران یكسان نبوده و بسته به کیفیت و نوع استخوان، روابط فک بالا و پایین نسبت به هم، گزینه های مناسب از سوی پزشک برای درمان ایمپلنت انتخاب می شوند.

وی سیگاری ها و مبتلایان به بیماری های بدخیم را گزینه های مناسبی برای درمان ایمپلنت ندانست و گفت: چگونگی انتخاب صحیح بیمار از جمله مباحثی است که در کنگره امسال مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

دکتر غزنوی، یکی از راهکارهای مهم و موثر افزایش مهارت دندانپزشکان را که از عوامل موفقیت درمان های ایمپلنت است، شرکت در کنگره های پزشکی و آشنایی با دستاوردهای روز دنیا دانست و اظهار داشت: انجمن علمی پروستودنتیست های ایران، امسال یازدهمین کنگره خود را در سطح بین المللی برگزار می کند تا ضمن دعوت از میهمانان خارجی و پیشکسوتان این رشته، زمینه تبادل دانش میان دندانپزشکان فراهم شود.

وی ادامه داد: از دیگر نکات مهمی که در طول عمر پروتزهای دندانی از اهمیت زیادی برخوردار است، رعایت مسایل بهداشتی است.

به گفته نایب رئیس انجمن علمی پروستودنتیست های ایران، بی توجهی به رعایت بهداشت، نه تنها موجب تخریب پروتز و کاهش عمر مفید آن خواهد شد که سبب تخریب دندان های اطراف، زیر پروتز، بافت نرم و مخاط دهان نیز می شود.

وی گفت: امروزه ایمپلنت ها سبب افزایش کیفیت زندگی سالمندان و افرادی شده است که تمام یا بخشی از دندان های خود را از دست داده اند و نیازمند بهینه سازی بافت های دهان خود هستند.

دکتر غزنوی اضافه کرد: به کمک شیوه های نوین، می توان با کاشت ایمپلنت شرایط جسمی، روحی و اجتماعی افراد را بهبود بخشید.

وی تصریح کرد: از آنجا که بهبود کیفیت زندگی در گرو، کیفیت مناسب درمان است، یازدهمین کنگره بین المللی انجمن پروتز با محوریت "کیفیت بالا"  (Quality on top) طی سه روز برگزاری (14 تا 16 دی ماه) سعی دارد به بحث کیفیت درمان بپردازد.

گفتنی است، هدف از برپایی این کنگره، ارایه جدید ترین دستاوردها در زمینه اصول ساخت پروتزهای معمولی، پروتزهای متکی بر ایمپلنت اعم از جراحی و پروتز، بررسی مواد دندانی، کاربرد لیزر ، رستوریشن های تمام سرامیکی کامپیوتری و اصول زیبایی ایمپلنت های دندانی، پروتزهای فک و صورت از قبیل پروتزهای چشم، گوش، بینی و ... متكی بر ایمپلنت است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha