سلامت نیوز: به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان دویست و نود و یکمین جلسه کمیته علائم با دستور کار بررسی و تعیین تکلیف واحد های تولیدی فرآورده های گوشتی استان در محل اداره کل برگزار گردید .
 
این جلسه با حضور مهندس صالح زاده مدیرکل استاندارد استان اصفهان ، مهندس قاسمپور مشاور ریاست سازمان ملی استاندارد ایران ، مهندس امینی مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ایران به همراه دو تن از کارشناسان حوزه نظارت بر اجرای استاندارد و حوزه پژوهشکده مواد غذایی سازمان و نیز مسئولین مربوطه در اداره کل استاندارد استان اصفهان برگزار گردید که در ابتدا مهندس قاسمپور با اعلام وقوف و اشراف کامل سازمان ملی استاندارد به ابعاد مختلف این موضوع ، به بیان دغدغه های سازمان در خصوص تولید فرآورده گوشتی و بویژه استفاده از خمیر مرغ در این محصولات پرداخته و سوابق پیگیری های انجام شده توسط سازمان و ادارات کل استانی را مورد مرور قرار داد .
 
مهندس امینی مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی ، غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه این جلسه ضمن اشاره به تولید غیر استاندارد و غیر بهداشتی خمیر مرغ به صورت فعلی و با وضعیت دستگاه های بادر موجود در ایران ، گفت : متاسفانه عوارض ناشی از استفاده از خمیر مرغ تولید شده با روش ها و دستگاه های غیر استاندارد در کوتاه مدت نمایان نمی گردد .
 
وی تاکید نمود که اگر اصلاحیه استاندارد ابلاغ شده درخصوص ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ را در کشور پیاده کرده و علاوه بر سازمان استاندارد ، سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و درمان هم همکاری نمایند ، می توان تولید فرآورده های گوشتی با کیفیت بالا را در کشور شاهد بود .
 
مهندس صالح زاده نیز در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن اصلاحیه شماره 2 استاندارد مربوطه مبنی بر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی خواستار اجرای دقیق و کامل این مهم در سرار کشور شد و همچنین دستگاه ها و دوایر دولتی مرتبط با این امر به ویژه سازمان دامپزشکی و معاونت غذا و دارو را به همراهی بیش از پیش با سازمان ملی استاندارد بویژه این اداره کل در استان اصفهان دعوت نمود .
 
وی با تشکر از زحمات اهالی قلم و اصحاب رسانه که با همراهی های خود اداره کل استاندارد استان اصفهان را در امر فرهنگ سازی استاندارد و همچنین اطلاع رسانی صحیح و بموقع فعالیت ها و گزارشات خود یاری می نمایند ، ضمن ابراز گلایه مندی از رفتار غیر حرفه ای و برداشت های شخصی یکی از سایتهای خبری و درج مطالبی با عنوان « ... شایعات حاکی از این است که مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان به مسئولان صنایع گوشتی وعده داده که تغییر موضع دهد و از پیگیری حذف خمیر مرغ دست بردارد ... » افزود : اجرای دقیق ضوابط قانونی برای همه لازم الاجرا و گریزناپذیر بوده و اقدامات این اداره کل در جهت اجرای دقیق و شفاف کلیه قوانین مربوط به حوزه استاندارد در سطح استان اصفهان ، گواه این موضوع می باشد .
 
براساس این گزارش در پایان این جلسه مصوب گردید پیرو ابلاغ های قانونی از طریق جراید و رسانه ها مجدداً نسبت به ابلاغ رسمی و مکتوب ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ به کلیه واحدهای تولیدی اقدام و در صورت مشاهده تخلف ، اقدامات حقوقی و قانونی لازم نیز صورت پذیرد . همچنین ضمن مکاتبه با معاونت غذا و داروی استان ، درخواست اصلاح پروانه ساخت و ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ با توجه به استاندارد های مربوطه صورت پذیرفته و مراتب اصلاح پروانه ساخت و ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ از طریق سازمان ملی استاندارد نیز به وزارت بهداشت و درمان منعکس گردد .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha