رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هدفمندی یارانه ها هزینه بیمارستانها را چند برابر کرده است.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هدفمندی یارانه ها هزینه بیمارستانها را چند برابر کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حسینعلی شهریاری روز سه شنبه در نخستین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی در مرکز همایشهای برج میلاد اظهار داشت: وزارت بهداشت، 3 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که 2100 میلیارد آن از سال گذشته برجای مانده و 900 میلیارد آن ناشی از هدفمندی یارانه هاست.

وی افزود: زمانی که در بخشهای سلامت با کسری بودجه مواجه باشیم نمی توانیم خدمات درمانی مناسبی را به مردم ارائه دهیم زیرا ارائه خدمات مطلوب نیاز به زیرساخت و بودجه کافی دارد.

شهریاری با اشاره به اینکه بیمارستانها نقطه ارتباط مستقیم بین حوزه سلامت و مردم هستند، تصریح کرد: مهمترین بخش در بیمارستانها اورژانسها هستند و اگر نتوانیم کیفیت ارائه خدمات مناسب را در این بخش به مردم بدهیم به اهداف خود در نظام سلامت نخواهیم رسید.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که کار در بیمارستانها یک فعالیت تیمی است باید رضایتمندی تیم ارائه دهنده خدمات درمانی نیز به طور کامل فراهم شود تا بتوانند به درستی به بیماران خدمت رسانی کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هر چه در حوزه سلامت و آموزش سرمایه گذاری شود کم است، بیان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان سعی کرده هر آنچه می تواند در این زمینه انجام دهد و باید در بحث بیمارستانها حساستر عمل کرد، زیرا بیمارستانها نقش اساسی را در ارتقای سطح سلامت مردم بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت در تمام دولتها جزو اولویتهای چهارده و پانزدهم بوده است، گفت: در بودجه همیشه کمترین منابع به بخش سلامت اختصاص می یابد و در هیچ کدام از دولتها به آن توجه نمی شود، که باید در این زمینه کارهای زیربنایی صورت گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha