سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از به تصویب رسیدن لایحه حمایت از خانواده قبل از پایان سال خبر داد.

امین ‌حسین رحیمی در گفت و گو با پانا در خصوص لایحه حمایت از خانواده به خبرنگار اجتماعی پانا گفت: این لایحه قبل از پایان سال در صحن مطرح شده و به تصویب خواهد رسید.
وی در ادامه توضیح داد: طبق این مصوبه قوه قضاییه مکلف است ظرف دوسال مراکز مشاوره را در کنار دادگاه‌های خانواده راه‌اندازی کند، این مراکز مشاوره باید از مشاوران و کارشناسان متخصص در رشته‌های مربوط به خانواده، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، حقوق، مطالعات خانواده و ... باشد که حداقل نصف این کارشناسان از بین خانم‌های متاهل انتخاب شوند.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه این لایحه برای تعیین مهلت زمانی پرونده‌های دادگاه ها مربوط به طلاق یا دعاوی دیگر خانوادگی است اظهار داشت: امیدواریم با بررسی اختلافات به صورت ریشه‌ای و تعیین راهکارهایی برای درمان این اختلافات، در جهت تحکیم بنیان خانواده گام موثرتری برداریم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یکی از نکات قوت لایحه حمایت از خانواده را تاسیس مراکز مشاوره خانواده عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دادگاه‌ها برخی از پرونده‌ها را برای سازش به شوری حل اختلاف ارجاع می‌دهند که با تشکیل مراکز مشاوره دیگر شورای حل اختلاف نمی ‌تواند در مسائل مربوط به خانواده دخالت کند چون آنها متخصص این کار نیستند، اما در مراکز مشاوره افراد متخصص در امور خانواده مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha