سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از عقب‌ماندگی حوزه توریست درمانی کشور در قیاس با کشورهای دیگر آسیایی خبر داد و بر انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم و ساخت شهرک‌های سلامت تأکید کرد.

 علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور در حوزه توریست درمانی، افزود: هم‌اکنون بهترین متخصصان حوزه پزشکی در کشورهای اروپایی، پزشکان ایرانی هستند.

نماینده مردم لارستان و بخش خنج در مجلس شورای اسلامی، عملکرد دولت به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در توسعه حوزه توریست درمانی را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه هم‌اکنون حوزه درمانی کشور از امکانات مناسبی مانند تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌های مجهز و نوساز، پرستار برخوردار نیست.

وی ادامه داد: یکی از کمبود‌های چشم‌گیر حوزه درمان کشور کمبود پرستار است، به این صورت که بر اساس استاندار برای هر تخت حدود ۳/۲ دهم پرستار لازم است، این در حالی است که هم‌اکنون هر ۴۰ تخت بیمارستانی از سوی یک پرستار مدیریت می‌شود.

ایجاد شهرک‌های سلامت کلید توسعه بخش توریست درمانی

حسنی با تأکید بر ساخت شهرک‌های سلامت در همه نقاط کشور، افزود: ساخت این‌گونه شهرک‌ها با تمام امکانات نظیر مراکز تفریحی، هتل‌ها می‌تواند در توسعه توریست درمانی نقش به‌سزایی داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یکی از راه‌های افزایش میزان توریست درمانی، ایجاد مراکز جذب توریست در کشورهای خارجی است، گفت: ایجاد این گونه مراکز به طور بر افزایش گرایش بیماران کشورهای خارجی بر درمان در ایران تأثیرگذار است.

وی با انتقاد از دولت به‌علت بی‌توجهی به بخش توریست درمانی، یاد‌‌آور شد: متأسفانه کشور در بخش توریست درمانی از کشورهای دیگر آسیایی عقب مانده است، به‌عنوان مثال کشور تایلند هم‌اکنون با وجود این ‌که از لحاظ پیشرفت پزشکی با ایران قابل قیاس نیست، اما در بحث توریست درمانی پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است.

نبود امنیت سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مشکل پیش‌روی توریست درمانی

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین مشکل‌های بخش توریست‌ درمانی کشور نبود سرمایه‌گذار است، افزود: متأسفانه هم‌اکنون امنیت سرمایه‌گذاری در کشور خیلی پایین است، که این امر موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران رغبتی برای انجام این امور ندارند، از این‌رو دولت باید با انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش توریست درمانی کشور را توسعه ببخشد.

نگاهی بر وضعیت توریست درمانی در کشورهای آسیایی

از جمله رقبای ایران در امر توریسم درمانی در منطقه می‌توان به کشورهای مالزی، هند، سنگاپور، دبی و اردن، ترکیه، آذربایجان اشاره کرد که برای جذب بیماران کشورهای آسیایی مشغول برنامه‌ریزی هستند، سنگاپور یکی از مقاصدی است که بسیاری از بیماران برای انجام جراحی‌های مهم به آن می‌اندیشند و هر سال افزون‌بر دو میلیون نفر با اهداف درمانی به این کشور سفر می‌کنند.

جراحی‌های مهمی مانند قلب باز، روبوتیک و سلول‌های بنیادی در این کشور به ‌طور روزمره در حال انجام است، اما جالب این‌جا است که سنگاپور هم‌اکنون با سرسختی در حال رقابت با هندوستان است و در حالی که دوبی نیز با قدرت هر چه تمام‌تر وارد این صحنه شده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک تبدیل به تهدید بزرگی برای کشور ما نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha