سلامت نیوز: معاون مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: با اصلاح آیین نامه درمان اعتیاد با شربت تریاک تعداد مراکز آن در کشور افزایش می یابد و در روش جدید معتادان می توانند دوز و سهمیه مصرفی خود را برای مدت معینی دریافت و با خود به خانه ببرند.

آذرخش مکری درگفت‌وگو با فارس، درخصوص توزیع شربت تریاک اظهار داشت‌: با تغییراتی که در آیین نامه اجرایی توزیع شربت تریاک انجام شده این روند که در گذشته با مشکلاتی همراه بود هم‌اکنون آسان شده و مراکز توزیع‌کننده آن رو به افزایش است؛‌ همچنین شربت تریاک به اندازه کافی تولید شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: ارائه دوز مناسب شربت تریاک برای مصرف در منزل از ویژگی‌های این تغییرات است و دیگر نیاز نیست که فرد برای دریافت دوز روزانه شربت تریاک به صورت روزانه به مراکز مراجعه کند؛ در پروتکل جدید محدودیت‌هایی که در توزیع شربت تریاک وجود داشت برطرف شده و در آینده‌ای نزدیک مراکز عرضه کننده شربت تریاک افزایش خواهد یافت.

معاون مرکز ملی مطالعات اعتیاد خاطرنشان کرد: این تغییرات باعث افزایش رضایت و رغبت گروه‌های هدف شده و احساس رضایت نکته بسیار مهمی در ترک مواد مخدر محسوب می‌شود.

وی در خصوص گروه‌های هدف این طرح نیز گفت: گروه‌های هدف در این طرح متنوع و متکثر هستند، این پزشک مستقر در مراکز است که تشخیص می‌دهد چه شخصی از چه دارویی استفاده کند؛ همچنین این شربت هنوز به بازار آزاد نیامده و این نشان دهنده موفقیت این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha