سلامت نیوز: رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران گفت: واقعیت این است که در امور روزمره آزمایشگاه مانده‌ایم. برخی آزمایشگاه‌های تهران در پایان ماه حتی در پرداخت حقوق پرسنل آزمایشگاه با مشکل مواجه هستند.

محمد وجگانی در گفت‌وگو با فارس در مورد مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی اظهار داشت: مشکلات جامعه علمی آزمایشگاهیان سطوح مختلف دارد که یکی مشکل خود آزمایشگاه‌هاست چرا که مسئولان به هزینه‌ها و اقتصاد آزمایشگاه‌ها توجهی نمی‌کنند.

برخی آزمایشگاه‌ها در هزینه روزمره خود مانده‌اند

وی افزود: واقعیت این است که در امور روزمره آزمایشگاه مانده‌ایم. برخی آزمایشگاه‌های تهران در پایان ماه حتی در پرداخت حقوق پرسنل آزمایشگاه با مشکل مواجه هستند.

وجگانی خاطرنشان کرد: یک کارشناس آزمایشگاه با زحمات زیاد مدارج علمی را طی می‌کند در حالی که هم‌قطارانش در رشته‌های دیگر درآمد مطلوبی دارند ولی این کارشناس بهره‌ای چندانی نمی‌برد.
 
وی اذعان داشت: از طرفی پرداخت‌های با تاخیر زیاد تامین اجتماعی خود موضوع دیگری است و اینکه صاحبان آزمایشگاه چگونه و به چه روشی می‌توانند معوقه‌های خود را از تامین اجتماعی بگیرند.

دانشجویان علوم آزمایشگاهی از عرصه آموزش بالینی محرومند

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران بحث مشکلات آموزشی را نیز مانع دیگری در این رشته دانست و گفت: دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره‌های PHD مرتبط با آزمایشگاه از عرصه آموزش بالینی محرومند و بین آموزش تئوریک و کارورزی انفصال وجود دارد.

آنارشیسم در وزارت بهداشت

وجگانی ادامه داد: در دانشکده یک چیز گفته می‌شود و در بیمارستان‌ها چیز دیگری در نتیجه پیشرفت تحصیلی به خوبی صورت نمی‌گیرد. برنامه‌های آموزشی و عرصه آموزش بالینی برای رشته علوم آزمایشگاهی به شدت نادیده گرفته به این معنا دانشجویان با میکروب شناسی پزشکی یا بالینی آشنا می شوند اما از دستیابی به مریض یا نمونه‌های آزمایشگاهی محرومند و این آنارشیسمی است که در وزارت بهداشت وجود دارد به همین علت علوم آزمایشگاهی یکی از پرمخاطره ترین رشته‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha