سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 39595
سلامت نیوز: یك فوق تخصص جراحی پلاستیك گفت: نقش لیزر در جراحی‌های زیبایی بینی صفر است مگر آن ‌كه پزشك طی این عمل قصد كوچك كردن پولیپ بینی بیمار را داشته باشد كه در این شرایط می‌تواند از لیزر استفاده كند.

دكتر حمیدرضا مفرد در گفت وگو با ایسنا، افزود: در عمل جراحی زیبایی بینی، برش‌هایی كمتر از 5 میلیمتر روی پوست داده می‌شود كه می توان این برش‌ها را با استفاده از لیزر ایجاد كرد اما به هیچ‌وجه نمی‌توان تیغه بینی را با بهره‌گیری از این روش، تغییر شكل داد.

وی تاكید كرد: لیزر، نوری است كه انرژی بیشتری دارد و می‌تواند گرما را روی بافت خاصی متمركز كند.این در حالیست كه برخی از مردم گمان می كنند لیزر یك پدیده‌ جادویی هستند كه همه مشكلات جسمی را می‌تواند حل كند.

مفرد درباره باورهای غلط در زمینه كارآیی لیزر گفت: برخی گمان می‌كنند با استفاده از لیزر چربی‌های اضافی بدن از بین برده می‌شود یا با بهره‌گیری از آن می‌توان به طور كامل جای زخم های بزرگ روی صورت را از بین برد.

این عضو انجمن علمی پزشكی لیزری ایران تصریح كرد: بسیاری از عمل‌های جراحی مانند لاپاروسكوپی به اشتباه به عنوان عمل جراحی لیزری شناخته شده‌اند این در حالیست كه در عمل جراحی لاپاروسكوپی از لیزر استفاده نمی‌شود.

مفرد با اشاره به كاربرد لیزر در زیبایی پوست صورت گفت:‌ چربی صورت به علت افزایش سن كاهش می‌یابد و چربی‌های باقیمانده به علت جاذبه زمین به سمت پایین می‌افتد اما می‌توان برای كاهش چربی صورت، چربی زیر پوست تزریق و «چربی افتاده» را لیفت كرد یا پوست صورت را كشید و پوست اضافی را برداشت.

این عضو انجمن جراحان پلاستیك درباره تاثیر نور خورشید بر پوست بدن اظهار كرد: نور خورشید به پوست آسیب می‌رساند در نتیجه كلاژن پوست كاهش می‌یابد اما كلاژن از دست رفته پوست را نمی‌توان با جراحی جبران كرد. در این شرایط از روش‌های غیر جراحی مانند لیزر و مواد شیمیایی می‌توان استفاده كرد.

مفرد در پایان با بیان اینكه لیزر به جوان‌سازی صورت كمك می‌كند، گفت: پوست صورت با لیزر تحریك می‌شود و كلاژن سازی افزایش می‌یابد. این كار باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود. از سوی دیگر لیزر نقشی در پیشگیری از پیری صورت ندارد بلكه به درمان كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha