سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 39597
سلامت نیوز: یک فوق تخصص ژنتیک اطفال گفت: آلودگی هوای تهران به قدری زیاد است که جا دارد کسانی که می‌توانند از تهران مهاجرات کنند، جان خود را بردارند و از تهران بیرون بروند.

محمدعلی نیلفروشان درگفت‌وگو با فارس، در خصوص آلودگی هوای تهران اظهار داشت: 99درصد مشکل آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهاست که غالب این خودروها مربوط به ارگان‌های دولتی است.

وی افزود: من خودم بر اثر آلودگی هوا چند روزی بستری بودم و در حال حاضر نیز بیمارم؛ مسئولینی که سال‌هاست در حال آمار دادن وضعیت آلودگی‌هوا هستند اگر به فکر نوسازی ناوگان حمل و نقل دولتی بودند در حال حاضر مشکل این چنین حاد نمی‌شد.

این فوق تخصص ژنتیک اطفال تصریح کرد: آلودگی هوای تهران به قدری زیاد است که جا دارد کسانی که می‌توانند از تهران مهاجرات کنند، جان خود را بردارند و از تهران بیرون بروند؛ البته مقصدشان نباید کلانشهرهایی مانند اصفهان و تبریز باشد.

وی تأکید کرد: علاوه بر مشتقات کربن، نیتروژن،‌گوگرد و سرب، ذرات  معلق در هوا نیز باعث بروز بیماری‌های عفونی علی‌الخصوص در فصل پائیز و زمستان می‌شود که همین امر باعث می‌شود مصرف آنتی بیوتیک در جامعه بی جهت بالا رفته و مقاومت میکروبی در بدن ایجاد شود.

نیلفروشان اضافه کرد: در این شرایط واقعاً توصیه‌ای به خانواده‌هایی که از ما می‌پرسند برای در امان ماندن کودکانمان از این آلودگی چه کنیم، ‌نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha