سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
سلامت نیوز: مدیرکل مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی از افزایش 100 کمپ ترک اعتیاد مجاز در کشور خبر داد.

محمد نفریه در گفت و گو با پانا در خصوص تعداد کمپ های ترک اعتیاد در کشور اظهار داشت: منظور از کمپ های ترک اعتیاد، کمپ های مجوز دار سازمان بهزیستی است که نظارت کامل بر فعالیت های آنان صورت گرفته و افراد در این کمپ ها تحت نظر متخصصان و کارشناسان خواهند بود.

وی کمپ های غیر مجاز با رشد قارچ گونه که در باغ ها، مکان های متروکه و زیر پله ها بنا شده را غیر مجاز دانست و افزود: تازه دو سال است که مسئولیت کمپ های ترک اعتیاد به سازمان بهزیستی سپرده شده است و طی این مدت آیین نامه ای برای آن تدوین و دوبار بازبینی کرده ایم.

نفریه با اشاره به افزایش 100 کمپ ترک اعتیاد مجاز در کشور طی سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر کمپ های مجوز دار به عدد 380 رسیده است و هدف اینست که کمپ های مجوزدار و آنهایی که تحت نظر هستند را نظارت کنیم.

مدیرکل مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی با بیان اینکه در کمپ های ما حتی مسکن و استامینوفن نیز پیدا نمی شود تصریح کرد: راه‌حل اصلی برخورد با کمپ‌های غیرمجاز، گسترش کمپ‌های مجاز است زیرا کمپ‌های غیرمجاز به خاطر نیاز جامعه ایجاد شده و باید این نیاز را از طریق ایجاد دسترسی به کمپ‌های مجاز حل کرد.

نفریه با بیان اینکه باید با کمپ‌های غیرمجاز به صورت جدی برخورد کرد و فقط به تعطیلی آنان اکتفا نکنیم، اظهار داشت: فعالیت این نوع مراکز غیرمجاز به نوعی نشان ‌دهنده نیاز جامعه است و اگر تعطیل شوند به محل دیگری نقل مکان کرده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha