شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3960

بسیاری از دانش آموزان روزهای قبل از امتحان را تا حد امکان به مطالعه می پردازند و تصور می کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می‌شود در صورتی که با تغذیه صحیح می توان بازده فکری را افزایش داد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر ، متخصصان تغذیه به دانش آموزان هشدار می دهند که در زمان کار یا مطالعه غذا نخورید و برای این کار زمان خاصی را در نظر بگیرید تا با آرامش بیشتری غذا بخورید.

در عین حال از مصرف شیرینی و تنقلات خودداری کنید ، زیرا این خوراکی‌ها ممکن است در نگاه اول انرژی زا به نظر برسد اما باید توجه داشت که این قابلیت در آنها بسیار کم دوام است و پس از مدتی احساس خستگی بیشتری به شما خواهد داد.

در عین حال بررسی های دانشمندان دانشگاه نیوجرسی نشان می دهد غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی ، برنج و نان به دلیل تاثیر در کیفیت خواب در شب امتحان مفید است. در ضمن خوردن یک لیوان شیر نیز به علت اسیدهای آمینه و مواد مفید دیگر بهتر است در چنین مواقعی جایگزین قهوه و نوشابه شود.

در صبح روز امتحان نیز بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز ، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم مرغ ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود.

کارشناسان تغذیه حتی به دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی توانند صبحانه مفصل بخورند ، توصیه می کنند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha