سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 39600
سلامت نیوز: یک متخصص پزشکی ورزشی استفاده از تشك نرم و خوابیدن بر روی شكم را از علل كمردرد عنوان كرد.

دکتر بهزاد حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علل كمردرد و با تاکید بر اینکه در حالت ایستاده نباید قوز کرد، گفت: بهترین روش آن است که افراد همواره حین نشستن یا ایستادن خود را در وضعیت طبیعی نگه دارند. یعنی صاف نشسته و در این وضعیت بدن به جلو خم نشده باشد.

وی افزود: اضافه وزن بدن می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد چرا كه هر چه وزن بیشتر باشد، هنگام خم شدن فشار بیشتری به کمر تحمیل خواهد شد. شکم برآمده نه تنها کمکی به وضعیت سلامت کمر نمی‌كند بلکه فشار وارد بر کمر را افزایش می‌دهد.

وی گفت: استرس و کشش زیاد عضلات کمر یکی دیگر از دلایل کمر درد است. ماهیچه‌های تحت کشش و فشار بیشتر مستعد اسپاسم و رگ به رگ شدن و به تبع آن درد کمر هستند.

حیدرپور تاکید کرد: لازم است افراد محدودیت‌ها و توانایی‌های جسمانی خود را بشناسند. بلند كردن اجسام سنگین به طور مکرر و مزمن در طول دوره‌ای از زمان سبب استهلاک دیسک کمر و خوردگی مهره و ایجاد آرتروز کمر می‌شود.

وی گفت: آشنایی با روش صحیح بلند کردن و انتقال اجسام از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از درد کمر است. از سوی دیگر اگر فرد مجبور باشد برای مدت طولانی در حالت خمیده قرار گیرد، این حالت به مرور زمان سبب استئوآرتریت (آرتروز کمر) می‌شود.

حیدرپور در پایان گفت: برخی افراد بطور صحیح نمی‌خوابند و یا از تشک نرم استفاده می‌کنند و بر این اساس ممکن است دچار کمردرد شوند. خوابیدن روی پهلو (با زانوی کمی خمیده) یا طاق باز (با قرار دادن بالشت زیر پاها) بهترین روش پیشگیری از بروز کمر درد ناشی از خوابیدن نامناسب است و بدترین حالت خوابیدن بر روی شکم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha