سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 39606
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه با اشاره به اینكه روغن كنجد به دلیل ظرفیت حرارتی بالا برای سرخ كردن مناسب است، گفت: دود متصاعد شده از روغن كنجد در ابتدای مرحله سرخ كردن مربوط به آنتی اكسیدان‌های موجود در آن است و برای سلامتی مضر نیست.

دكتر علی كشاورز در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: سموم و مواد دفع آفاتی كه از طریق تغذیه به بدن انسان وارد می‌شود در ابتلا به یك سوم سرطان‌ها نقش دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینكه محصولات ارگانیك فاقد سموم دفع آفات هستند، گفت: روغن‌های بكر فاقد مواد افزودنی شیمیایی بوده و دارای آنتی اكسیدان‌های طبیعی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه روغن كنجد بكر حاوی فیتواسترول است، افزود: این روغن‌ها علاوه بر آنتی اكسیدان‌های طبیعی حاوی ویتامین «ای» بوده و مصرف آن مانع از جذب كلسترول در بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینكه روغن كنجد به دلیل ظرفیت حرارتی بالا برای سرخ كردن مناسب است، بیان كرد: دود متصاعد شده از روغن كنجد در ابتدای مرحله سرخ كردن مربوط به آنتی اكسیدان‌های موجود در آن است و برای سلامتی مضر نیست.

دكتر كشاورز با تاكید بر اینكه مصرف روغن‌های تصفیه شده باید به حداقل برسد، گفت: استفاده از حرارت بالای 200 درجه سانتی گراد در تهیه این روغن‌ها موجب افزایش ایزومرترانس شده و خطر تهدید سلامتی را در بر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha