سلامت نیوز: كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مردم بهتر است از مصرف آب میوه های طبیعی بازاری به دلیل احتمال وجود آلودگی های ثانویه از جمله بهداشتی نبودن یخ های مورد استفاده در آن، خودداری كنند.

سعیده معانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به لزوم مصرف آب میوه های تازه و طبیعی اشاره كرد و افزود: آب میوه های تازه و طبیعی حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و رنگدانه های طبیعی است كه بخشی از ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می كند.

وی اضافه كرد: نوشیدن آب میوه های غنی از ویتامین های ث مانند آب مركبات به جذب آهن كمك می كند.

معانی افزود: آب میوه های دارای رنگدانه های ارغوانی و قرمز بخاطر داشتن آنتی اكسیدان ها، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان را كاهش می دهد.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: توصیه می شود این آب میوه ها به صورت تازه و بهداشتی در منزل تهیه شود و بلافاصله مصرف شود.

وی با بیان اینكه 70 درصد وزن بدن انسان ها را آب تشكیل می دهد، افزود: نوشیدنی ها سهم عمده ای از نیاز روزانه بدن را تشكیل می دهد.

معانی اضافه كرد: كاهش مصرف آب باعث بروز اختلالاتی در بدن می شود و مصرف روزانه آن برای عملكرد صحیح بدن مانند دفع مواد زائد بدن، تنظیم دما و پیشگیری از یبوست لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha