چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 39621
سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: استرس سفید شدن مو را تشدید می‌کند اما رنگ مو تأثیری در افزایش سفیدی مو ندارد.

حبیب انصارین در گفت‌وگو با فارس در مورد سفید شدن مو اظهار داشت: علت اصلی سفید شدن مو ژنتیکی است. برخی این باور غلط را دارند که آنهایی که مویشان زود سفید می‌شود دیگر نمی‌ریزید در صورتی که این گونه نیست.

وی افزود: برخی افراد موهای ضخیم و پرپشتی دارند که به صورت ژنتیکی نمی‌ریزد اما اینکه هر کس موی پرپشت دارد حتماً مویش زودتر سفید می‌شود یا اگر سفید شد  نمی‌ریزد باور غلطی است.

این متخصص پوست و مو افزود: در مواردی که فرد سوء تغذیه داشته باشد نیز ممکن است مانند دیگر اندام‌های بدن او که زودتر تحلیل می‌شود، موی او نیز زودتر سفید شود ولی قطعی نمی‌توان گفت که افراد عادی با کوچکترین کمبود موهایشان سفید می‌شود.

انصارین استرس را از عوامل مهم سفید شدن مو دانست و گفت: اتفاقاتی که انسان را تحت فشار شدید روحی قرار می‌دهد مانند از دست رفتن عزیزان روند سفید شدن را تسریع می‌کند به شرطی که فرد از لحاظ ژنتیکی هم زمینه آن را داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه برخی رنگ مو را در افزایش سفیدی مو مؤثر می‌دانند، گفت: رنگ مؤ تأثیری بر سفید شدن مو ندارد چرا که بر روی ساقه قرار می‌گیرد و فولیکول مو که سلول‌های رنگساز دارند به مروز زمان رنگدانه‌ها را از دست می‌دهد و مو سفید می‌شود و ربطی به رنگ مو ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha