چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 39627
سلامت نیوز: محققان می گویند: جوانان مبتلا به دیابت نوع یك زمان زیادی طول می كشد تا به یك خواب خوب شبانه فرو روند و این امر كنترل خون آنان را بدتر می كند.

میشل پرفكت محقق اصلی این مطالعه از دانشگاه آریزونا در توكسون، بهداشت خواب 50كودك 10 تا 16 ساله مبتلا به دیابت نوع یك را بررسی كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این مطالعه كه در مجله خواب ( Sleep) منتشر شده است نشان داد: افراد مورد مطالعه نسبت به جوانان بدون دیابت، زمان بیشتری را در مرحله سبك تر خواب سپری می كنند.

پرفكت در بیانیه ای اعلام كرد: بسیاری از جوانان مبتلا به دیابت برای حفظ كنترل قند خون خود مشكل دارند.

وی افزود: ما متوجه شده ایم كه این موضوع می تواند به دلیل ناهنجاری های خواب از جمله خواب آلودگی روزانه، خواب سبك و آپنه خواب باشد كه تمامی این موارد كنترل مناسب قند خون را مشكل تر می سازد.

پرفكت و همكارانش دریافتند كه تقریبا یك سوم از جوانان این مطالعه بدون در نظر گرفتن وزنشان به آپنه خواب مبتلا بودند. (آپنه خواب با دیابت نوع دو ارتباط دارد).

وی افزود: مشكلات خواب با پایین آمدن نمرات درسی، عملكرد ضعیف در آزمون های استاندارد، كیفیت ضعیف زندگی و بروز ناهنجاری هایی در رفتار روزانه ارتباط دارد.

وی خاطر نشان كرد: از طرف دیگر با توجه به این كه خواب یك رفتار بهداشتی بالقوه قابل اصلاح است ، یك فرد حرفه ای واجد شرایط می تواند به این كودكان كمك كند تا خواب شبانه بهتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha